Senaste nytt

Eurobonus guld / bordingkortet fråga

Gittan99

Medlem
Hej,
Liten fundering så här på kvällskvisten.
Finns det några fördelar med att registera/notera i en bokning med tex Thai att man har Eurobonus guld?
Att det kommer på bordingkortet osv?
Ja jag har försökt läsa mig till det men hittar inget som ger svar.
Tack på förhand.
/ Gittan
 

Gittan99

Medlem
Miramax: tack för svar och givetvis

Jonas: tack för snabbt svar nja man kan ju efterregistera poängen också när man bestämt vilken bonusprogram poängen ska gå till.

Min tanke är vad är fördelen att registrera ? Finns det fördelar med att göra det?
Bortsett från poängen i sig.
 

palmen

Moderator
Miramax: tack för svar och givetvis

Jonas: tack för snabbt svar nja man kan ju efterregistera poängen också när man bestämt vilken bonusprogram poängen ska gå till.

Min tanke är vad är fördelen att registrera ? Finns det fördelar med att göra det?
Bortsett från poängen i sig.
Som star alliance gold så har du ju förtur utifall att det skulle krävas ombokning jämfört med de utan status. Har du ingen status inlagd vet de ju inte om detta. Är ju helt klart en fördel om de vet om att du är guld, även om det kanske inte ger någon specifik förmån. Man vet aldrig när det kan komma till nytta, man kan få gratis uppgradering tex, större chans som gold än utan status även om chanserna är små.
Om du nu funderar på att efterregistrera till annat bolag är det ju bara att köra på utan inlagt kort som sagt.
 

Gittan99

Medlem
Tack snälla palmen.

Exakt vid ombokning eller annat knas kan det ju vara bra..
Flyger business och räknar aldrig med uppgradering :)
Men tänkte inte så långt som ev ombokning osv.
Återigen ett stort tack!
/ Gittan
 

agehall

Medlem
Sedan kan man ju fråga sig varför du hellre vill efterregistrera poäng... Om du inte har en väl uttänkt plan med detta, så är det inte något man bör hålla på med imho. Det är bättre att lägga in rätt bonusprogram i bokningen från början.
 

Dr. Miles

Expert
Sedan kan man ju fråga sig varför du hellre vill efterregistrera poäng... Om du inte har en väl uttänkt plan med detta, så är det inte något man bör hålla på med imho. Det är bättre att lägga in rätt bonusprogram i bokningen från början.
Han/hon kanske jobbar på en statlig organisation?
 

agehall

Medlem
Han/hon kanske jobbar på en statlig organisation?

Det kan vara en helt giltig orsak. Men det är alltid bra att ifrågasätta sådana här saker lite. Ibland får jag uppfattningen av att personer trillat på BC.se och hittat någon tråd och tänker "Oj, är det så här man ska göra.." och börjar göra något helt galet utan att förstå varför.
 
Även om man inte får lägga in i beställningen kan man alltid ringa SAS och lägga in i efterhand innan resan :) allt man behöver är bokningsnummer och sitt EB nummer
 
Toppen