Senaste nytt

Check in ej möjlig via nätet? Arlanda-Göteborg

Mauricio

Medlem
Ska flyga till Göteborg imorgon med SAS men lyckas inte checka in online som jag alltid gjort tidigare. Får följande felmeddelande "Er bokning är inte biljetterad" Trots att pengarna har dragits och jag har fått en bekräftelse. Vad kan vara fel?
 

Roger J

Medlem
Det kan vara lite olika saker som triggar detta flemeddelande. En möjlig orsak är förståss att bokningen inte är biljetterad? Har du ett biljettkvitto med ett biljettnummer?
Jag skulle ringa SAS och kolla så att det inte är något fel med biljetten och du får svårt att hinna med ditt flyg. 24h-servicen fungerar dock bara för EBG eller om du reser på Full flex. Uppfyller du inte något av dessa krav skulle jag åka extra tidigt till flygplatsen och börja med ett besök på biljettkontoret.
 

MarcusC

Medlem
Är biljetten bokad nyss? Typ idag? Har vart med om detta vid sista minuten bokningar ibland! Antar det är svårt ringa SAS nu. Testat fråga via Facebook eller chatt på hemsidan? (kanske stängt denna tiden..?)
 

Mauricio

Medlem
Japp bokade biljetten nyss i bokningsklass V dvs sista minuten. Kan inte ringa sas då jag inte är EBG utan endas A3 guld och ja jag har testat på Facebook, men är nog ingen som svarar så här sent. Chatten är stängd tyvärr :(
 

MarcusC

Medlem
Japp bokade biljetten nyss i bokningsklass V dvs sista minuten. Kan inte ringa sas då jag inte är EBG utan endas A3 guld och ja jag har testat på Facebook, men är nog ingen som svarar så här sent. Chatten är stängd tyvärr :(

Tror det kan bero på den sena bokningen som gör systemet tar en stund på sig att biljettera som ju sägs. Vänta någon timme eller till imorgon bitti. Beroende på tid skulle jag nog åka tidigt till fpl. som Roger skriver, eller ringa imorn (öppnar de inte typ 07?)
 

Mauricio

Medlem
Bokade nyss hemresan från GOT och då fick jag inte bara bokningsbekräftelse utan även en E-TICKET på mailen direkt efter betalning. Vad fan betyder detta? Får ta och ringa sas imorgon.
 

Gnopps

Medlem
Gick det bra för dig?

Det där meddelandet får man annars ofta när det varit schemaändringar i bokningen. Störigt eftersom man då inte kan välja sittplats själv längre, även efter man blivit incheckad.
 
Toppen