Senaste nytt

Paris CDG: Transfer på seperat billet Terminal 1 til Terminal 2D

Det er ganske længe siden jeg har været i transit i Paris CDG - (og tak for det...) - snart er det dog tid igen.

Nogen der har et bud på hvad der er tilstrækkeligt med tid?

Jeg har indchecket bagage med, som jeg håber på at få interlinet, men jeg er naturligvis klar over at dette ikke er en selvfølge. Derfor skal der være tid til at gå landside for at hente bagage og checke den ind igen.
 

agehall

Medlem
Det beror på var i T1 du landar. När vi kom från KUL med MH så var det 30 min kö till immigration. Som tur var kunde vi ta bussen till T2D och därmed slapp vi detta helvete. Skulle nog säga att det tog ca 20 minuter gate till lounge. Så får du bagaget incheckat hela vägen kan det gå fort.

Kommer du på schengensidan i T1 så är nog det smidigaste att bara ta tåget över till T2.
 

Jacob

Medlem
Varför vill du byta mellan terminal 1 och 2D?

Jag bytte 2E-->2F i december och det var helt okomplicerat, landning till lounge på 20 minuter inkl pass och säkerhetskontroll, blir byte mellan 2D och 2F nästa vecka och de ligger i alla fall bredvid varandra. Men att byta mellan terminal 1 och 2 undviker jag helst, det är säkert 2 km mellan terminalerna och kräver tåg eller buss + väntan på buss alternativt en hel del promenad. Tror minimum connecting time ligger på 100 minuter eller något sånt.

Jag har bytt mellan terminal 1 och terminal 2D en gång, LOT till bmi, många år sedan. Det var bara komplicerat.
 
Tak for svar. Billet #2 er endnu ikke booket. For enkelthedens skyld sørger jeg for at booke med et selskab der flyver fra Terminal 1, alternativt for at have 4-5 timers marginal.
 
Toppen