Senaste nytt

Någon som flugit Skywest DBA United Express i USA

joa

Medlem
Har en resa på G till Dallas dit och fick förslaget att flyga vidare från Chigago med "Skywest DBA United Express" och en Embraer 175.
Express är en del av United antar jag och hur är de planen?
 

Flood

Medlem
Har en resa på G till Dallas dit och fick förslaget att flyga vidare från Chigago med "Skywest DBA United Express" och en Embraer 175.
Express är en del av United antar jag och hur är de planen?

Ja, som vilken liten CRJ 200 eller 700 som helst. Inget särskilt. Du får något att dricka, inredningen brukar vara skinnsäten. SkyWest är ett eget bolag, men kör på uppdrag åt United och allt vad gäller poäng och *A-förmåner är som med United.
 

agehall

Medlem
Alltså, den här typen av underentreprenörer är extremt vanliga i USA. Alla de stora bolagen har mindre bolag som flyger mindre sträckor åt dem. För oss som passagerare funkar det som om det vore United, Delta eller AA som faktist flög, så vi behöver egentligen inte bry oss om vem som opererar.
 

AABack2ARN

Medlem
SkyWest är ett väldigt stort flygbolag som utför flygningar i egen regi samt åt United, Delta, American, US Airways och Alaska och de har 342 aktiva flygplan i flottan om jag tolkar deras hemsida rätt.

De flygningar som utförs åt andra bolag görs helt i enlighet med de krav som exempelvis United har, ibland till och med något bättre - i alla fall om man tar hänsyn till flygplanens storlek.
 

Jensik

Medlem
Som de andra i tråden har skrivit, funkar precis som att flyga med United, ingen skillnad alls. Jag flög med dem mellan Boston - Chicago samt Chicago - Dallas/FortWorth (dock med CRJ700). Exakt samma service. Ena gången flög jag i Economy Plus (mer benutrymme som på UAs vanliga plan) och andra gången i vanlig Economy. Ingen större skillnad alls jämfört med normala UAflygningar måste jag säga.
 

Senator

Moderator
Just på United är det tyvärr rätt stor skillnad i First att åka reguljära United (mainline) och United Express. Mina två sämsta flighter 2013 var United Express i First mellan IAD-ATL och ATL-ORD. Även trängd mellan två (väsentligt mindre, men trevliga) i mittenstolen med BC.se medlemmar på en SAS kärra mellan ATH-ARN i SAS Plus var lyxigt i förhållande :)
 

mha321

Medlem
Just på United är det tyvärr rätt stor skillnad i First att åka reguljära United (mainline) och United Express. Mina två sämsta flighter 2013 var United Express i First mellan IAD-ATL och ATL-ORD. Även trängd mellan två (väsentligt mindre, men trevliga) i mittenstolen med BC.se medlemmar på en SAS kärra mellan ATH-ARN i SAS Plus var lyxigt i förhållande :)

Det beror på tycker jag - ibland kan det vara helt ok på express också. Klart att det inte blir lika bra som på mainline, men normalt är ju flygningarna kortare också. Ett 1-timmes hopp i en CRJ-700 på 1A för två veckor sedan var riktigt bra tycker jag - även om det bara blir snack service och inte mat. Å andra sidan har det varit en del botten-napp också...
 
Toppen