Senaste nytt

Arlanda flygplats bygger ny shoppinggata

Jacob

Medlem
Till våren öppnar en helt ny shoppinggata på Arlanda flygplats med fokus på mode och exklusivare varumärken. Shoppinggatan kommer ligga i terminal 5 efter säkerhetskontrollen. Bland de nya butikerna kommer man finna bland annat Ralph Lauren, Hugo Boss, Swarovski och Rituals. På shoppinggatan kommer även klädmärket Superdry öppna sin första butik i Sverige, likaså det amerikanska…
 

Moco

Medlem
Bra, men det känns fortfarande något "billigt". Ser man bara på utbudet på lilla Kastrup eller tom Helsingfors så har Arlanda en bit att vandra när det kommer till exklusiv shopping. I dagsläget känns det lite som Rusta och jag tror att man kan höja ambitionsnivån något.
 

johisco

Medlem
Instämmer till fullo. En skäms ju för vår huvudstads flygplats i dag. Hur svårt ska det vara att driva igång lite riktig "exklusiv shopping" på Arlanda med Gucci, Prada, Louis Vuitton, Burberry och kanske en Rolexbutik etc? Näe jag handlar inte så ofta där men det är fan så mycket roligare att fördriva tid i de butikerna än skräpbutikerna som finns där idag. Dessutom vore det ju trevligt att köpa dessa finmärken till 20% rabatt när man tar en sväng till Norge :)
 

Hasse E

Medlem
Det finns nog en enkel anledning till att de mer exklusiva butikerna Gucci, Prada m.m inte avser att etablera sig på Arlanda.....än. Det finns ingen marknad för det. Rättning: Marknad finns nog men inte tillräckligt stor. Jag kan tänka mig att månadshyran är rätt saftig.
 

Moco

Medlem
Det finns nog en enkel anledning till att de mer exklusiva butikerna Gucci, Prada m.m inte avser att etablera sig på Arlanda.....än. Det finns ingen marknad för det. Rättning: Marknad finns nog men inte tillräckligt stor. Jag kan tänka mig att månadshyran är rätt saftig.

Nej, och det förstår jag och är enig med. Alla de butikerna är nog inte aktuella, men jag ser ändå att det finns visst rum för förbättring.
 

johisco

Medlem
Funkar det på Stureplan lär det nog fungera på Arlanda. Tillräcklig genomströmning av folk är det i alla fall...

Det är nog bara inpräntat hos oss att man shoppar inget annat än sedvanlig taxfree på Arlanda eftersom det aldrig funnits något utbud.
 

skydiver

Medlem
Både svenskar och besökare från andra länder är ju väl medvetna om att det som regel aldrig är billigare att handla lyxartiklar i Sverige jämfört med andra länder. Antingen är det i stort sett samma nivår, eller så är det billigare i andra länder. Det gör att väldigt få skulle få för sig att köpa lite dyrare artiklar där.
 

oermen

Medlem
I CPH betaler mange butikker en % af deres omsætning i husleje. Det er en god måde at få de ekslusive mærker ind. Det er lige så meget en udstilling for dem, så hvor meget de tjener betyder mindre.
 
Toppen