Senaste nytt

Lufthansa-bokning i business säger economy online

johhenrik

Medlem
Jag kollade upp min bokning till Shanghai nästa vecka. Jag hade tänkt att prova lite andra rutter och bolag i år så jag har bokat LH dit via München och LX hem via Zürich.

Nu när jag kollar min bokning online på SWISS.com samt i appen så säger den Business ARN-MUC men Economy MUC-PVG. Det är en bokning i P.

Är det ett fel som brukar uppstå ibland när man kollar online? Jag har mailat dem och frågat, men tänkte jag kollar med expertisen här också. :)
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Jag pratade med Swiss customer care och de sa att det måste vara något fel online, för biljetten säger business. Vi får väl se hur det går när jag checkar in helt enkelt. ;)
 

johhenrik

Medlem
Kan du välja sittplats i Business kabinen så är det nog rätt lugnt.
Vi får väl se när jag checkar in. Hon kunde inte hjälpa mig med sittplatsen för det är en LH-flight. Dock så fick jag 5D på resan hem med LX. Hon sa att jag inte hade någon sittplats, men jag kollade min bokning, och jag hade valt 8A (som var ett ensamt säte).

Rad 5 är i främre kabinen som verkar vara att föredra enligt rapporter här. Om jag fattade henne rätt så var det enda lediga platsen kvar också.
 

Fedup

Medlem
Vi får väl se när jag checkar in. Hon kunde inte hjälpa mig med sittplatsen för det är en LH-flight. Dock så fick jag 5D på resan hem med LX. Hon sa att jag inte hade någon sittplats, men jag kollade min bokning, och jag hade valt 8A (som var ett ensamt säte).

Rad 5 är i främre kabinen som verkar vara att föredra enligt rapporter här. Om jag fattade henne rätt så var det enda lediga platsen kvar också.
Det här har hänt mig på en gammal reservation där det varit blandat LH/LX, kan vara det som är problemet. Det var hursomhelst inga problem väl på plats :)
 

johhenrik

Medlem
Checkade in i morse och fick 3A (rad 1-2 är F, där @Fedup alltid sitter ;) ), så det blev rätt, trots att det säger economy fortfarande när jag kollar online. Är nog som @Fedup säger att det blir nått knas när det är mixat LH/LX.
 

Dr. Miles

Expert
Checkade in i morse och fick 3A (rad 1-2 är F, där @Fedup alltid sitter ;) ), så det blev rätt, trots att det säger economy fortfarande när jag kollar online. Är nog som @Fedup säger att det blir nått knas när det är mixat LH/LX.
Jag vet inte vilken bokningsklass du är bokad i men SWISS använde P klass (idag som Business Saver) för billig Economy class biljett förut.
Om Lufthansa och SWISS kommunikation inte har gått så bra som borde, finns det risk att P klass visas som Economy.
 

johhenrik

Medlem
Jag vet inte vilken bokningsklass du är bokad i men SWISS använde P klass (idag som Business Saver) för billig Economy class biljett förut.
Om Lufthansa och SWISS kommunikation inte har gått så bra som borde, finns det risk att P klass visas som Economy.
Jag är i P (som jag säger i mitt första inlägg ;) ). Var P business på short-haul och economy på long-haul tidigare alltså? För den säger rätt på mitt första leg. Det är bara MUC-PVG den säger economy. Även PVG-ZRH är i P och den står rätt. Jaja, inte hela världen. Tyckte det kunde vara intressant info här, för att fylla på förrådet med all annan trivial info man har i huvudet om flyg. ;)
 
Toppen