Senaste nytt

Någon som rest med Finnair Airbus A340 Helsingfors-Bangkok nyligen?

cillas

Ny medlem
Undrar om det är någon som flugit senaste tiden med en A340 HEL - BKK. Jag lyckas nämligen inte lista ut vilken typ av plan vi kommer resa med. Det är version 3 enl seatmap, men tittar man på http://www.finnair.com/go/Images/fleet/new/A340-300-OH-LQF-LQG_seatmap.jpg så visar denna economycomfort stolar. (Vi reser business) och funderar därför på om Finnar trots allt uppgarderat detta plan. (Det har stått att dom inte kommer göra detta med en del av sina A340 däribland detta plan)
Dom skriver också vid seatmapen att: Observera att sittplatskartorna visar hur flygplanen kommer att se ut i slutet av 2014, när vi har slutfört monteringen av de nya helt nedfällbara sätena i businessklass och Economy Comfort-sätena i turistklass.
Vilket gör att jag får för mig att det är ny inredning? Någon som har mer info kring detta? Tack för hjälpen!! Hälsar en som hoppas på att det är ny inredning på flyget.
 

cillas

Ny medlem
Har tagit bort det från den tråden nu. Kändes som denna tråden va mer uppdaterad så det va helt enkelt därför jag la frågan här istället i hopp om att någon har svar... Hälsar Cilla
 

RonnieK

Medlem
OH-LQA, OH-LQF och OH-LQG är de tre A340 som aldrig kommer att få nya stolarna i business class. Economy plus-förvandlingen däremot är färdig på alla plan.
 

JonW

Medlem
Undrar om det är någon som flugit senaste tiden med en A340 HEL - BKK. Jag lyckas nämligen inte lista ut vilken typ av plan vi kommer resa med. Det är version 3 enl seatmap, men tittar man på http://www.finnair.com/go/Images/fleet/new/A340-300-OH-LQF-LQG_seatmap.jpg så visar denna economycomfort stolar. (Vi reser business) och funderar därför på om Finnar trots allt uppgarderat detta plan. (Det har stått att dom inte kommer göra detta med en del av sina A340 däribland detta plan)
Dom skriver också vid seatmapen att: Observera att sittplatskartorna visar hur flygplanen kommer att se ut i slutet av 2014, när vi har slutfört monteringen av de nya helt nedfällbara sätena i businessklass och Economy Comfort-sätena i turistklass.
Vilket gör att jag får för mig att det är ny inredning? Någon som har mer info kring detta? Tack för hjälpen!! Hälsar en som hoppas på att det är ny inredning på flyget.
Det bör vara en av de uppdaterade 340:na, AY har inte kört någon gammal 340 reguljärt på BKK sedan oktober vad jag vet.
Vill du vara säker är det lätt att kolla genom att göra en dummy booking. Dvs börja boka din flight på nytt. När du kommer till "Välj sittplats" så har C-kabinen gissningsvis en layout med omväxlande 2-2-1 och 1-2-1 rader. Då är det lugnt. Har den istället 2-2-2 så har du åkt på en av de tre trotjänarna som inte kommer att uppdateras.
(Alternativt kan du logga in på "Hantera min bokning", gå till sittplats och kolla seat mapen enl ovan.)

När det gäller platsval kan det vara bra att veta att mittplatserna ger två stora sideboards + ett litet armstöd per två säten, medan vänsterplatserna bara ger ett sideboard och två armstöd. (+direkt aisle-access från båda mittstolarna förstås..)
 
Toppen