Senaste nytt

Söker flygbiljett Göteborg/Stockholm - Mauritius i januari

  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg eller Stockholm
  2. Var är din destination? Mauritius (MRU)
  3. När vill/behöver du resa ut? 18/1 - 31/1
  4. När vill/behöver du komma hem? Senast 10/2
  5. Hur länge vill du vara borta? 8-12 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? I första klass, även business om man slipper grannar
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? -
  9. Vad är din budget? (per person) max 50.000 SEK
  10. Vad är det viktigaste för dig? Avskildhet, bra mat och dryck.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Vill man flyga first så verkar det bara vara Emirates som gäller. 42k ARN-DXB-MRU.

Men - kollar man business från GOT/ARN så verkar det inte finnas något större utbud, särskilt om man som jag vill ha en 1-2-1 config när jag reser ensam.
Air Mauritius flyger CDG-MRU och hade varit kul att prova, men vad jag kan se så har de 2-2-2 och priserna ligger dessutom över 30k.
Jag hittar ingenting under 30k varken från ARN eller GOT, förutom Emirates som ligger på 29, och då väljer jag i så fall first med tanke på deras config.

Kanske har jag missat någonting? Mellanlanda i Afrika eller liknande. Kortare flygningar (3-4 timmar) har jag inga problem med att ha någon bredvid mig, och även ekonomi kan gå bra.
Skulle inte Turkish ha börjat med till IST-TNR-MRU i oktober, förresten?

Som det ser ut nu är GOT-CDG-MRU i coach för 8k det enda alternativet till Emirates, men det känns inte som ett trevligt sätt att semestra när man vant sig vid bekvämare stolar.
Kreativa tips mottages mycket tacksamt! Jag vill även tacka för hjälpen med GOT-LAS som jag efterfrågade i december. Det löste sig utmärkt.
 

AABack2ARN

Medlem
Lufthansa flyger väl inte i egen regi - det har varit ett samarbete med Condor. Swiss nyttjar Edelweiss tror jag.

British Airways flyger i egen regi. Du kan antingen flyga med ett byte i London mellan Heathrow och Gatwick eller GOT-LHR-CPT-MRU där sista benet utförs av Comair dba British Airways. Dock faller väl BA på stolskonfigurationen.
 

Alf

Medlem
Du har ju även Emirates från ARN om du inte är tvungen att använda någon av de större allianserna. Emirates har en bra tidtabell med bara några timmar i DXB. Flyger sedan A380 från DXB till MRU.
Här kan du få F klass, verkar bara vara F vissa dagar från ARN enligt vad som skrivits på forumet.
Priser i F från ca 42 000 kr. Vet inte om det fortfarande går att få BC rabatt. Här klarar du dig från grannar om du åker F.
 

Alf

Medlem
Det funkar även med *A. När jag var där åkte vi ARN-CDG-JNB-MRU och hem MRU-JNB-LHR-ARN. Anslutningen till CDG och från LHR var med SAS, övriga sträckor var med SAA. Blev en del byten men det flöt på bra och jag tyckte att C klassen hos SAA var ganska bra med utmärkt service. Jag skulle dock undvika CDG om det går, det är ingen trevlig flygplats att byta på.

Våra barn åkte BA med bara ett byte i LHR så dom hade 4 tim kortare restid än oss. Men i gengäld satt dom i ekonomi och den är inte rolig i BA 747 som dom flög till MRU med på den tiden. Ja, jag vet att det var diskriminering mot barnen och deras respektive men poängen jag då hade på AA räckte inte till C och dessutom fanns det inga platser i C.
 

AtleFlyg

Medlem
Det funkar även med *A. När jag var där åkte vi ARN-CDG-JNB-MRU och hem MRU-JNB-LHR-ARN. Anslutningen till CDG och från LHR var med SAS, övriga sträckor var med SAA. Blev en del byten men det flöt på bra och jag tyckte att C klassen hos SAA var ganska bra med utmärkt service. Jag skulle dock undvika CDG om det går, det är ingen trevlig flygplats att byta på.

Våra barn åkte BA med bara ett byte i LHR så dom hade 4 tim kortare restid än oss. Men i gengäld satt dom i ekonomi och den är inte rolig i BA 747 som dom flög till MRU med på den tiden. Ja, jag vet att det var diskriminering mot barnen och deras respektive men poängen jag då hade på AA räckte inte till C och dessutom fanns det inga platser i C.

Man hoppas ju på så få byten som möjligt när man ska iväg en vecka bara...
Diskriminering mot barnen? Jag tänkte lämna dem hemma.. :D
 

Homer

Medlem
British Airways flyger i egen regi. Du kan antingen flyga med ett byte i London mellan Heathrow och Gatwick eller GOT-LHR-CPT-MRU där sista benet utförs av Comair dba British Airways. Dock faller väl BA på stolskonfigurationen.

Någon rutt mellan CPT-MRU finns inte, däremot JNB-MRU
 
Tack för tipsen så här långt. Just Emirates hade jag alltså tittat på innan, och deras 42k verkar "vettigast" i nuläget.
Både SAA och BA ligger långt över 30k i business, så det känns inte så lockande oavsett config. Kring 25k hade känts mer rimligt i jämförelse med Emirates.

Qatar har en kampanj med dubbla miles och uppgradering till nästa tier på vissa A380-turer, så jag kollade på att flyga GOT-LHR/CDG-DOH-DXB och vidare med Emirates till MRU. Det såg väldigt bra ut ända tills jag insåg att Emirates vill ha 40k för DXB-MRU i F...
 
Toppen