Senaste nytt

Min första "Go around"

Flög SK163 idag mellan ARN - GOT, det var relativt dåligt sikt så det var lite läskigt när vi kom ner med hjulen ute utan att ha koll på vilken höjd vi var på när piloten ändrade sig och drog på igen.
Satt och kollade på filmen flight igår så det var lite läskigt när det var första gången jag vart med om de. Kollade flight radar när jag kom hem och vi var på 600m höjd så antar inte det var några som helst konstigheter för piloten?

Tycker jag flygit relativt mycket men inte vart med om detta tidigare, är det vanligt?
 

SFC

Medlem
Inte särskilt vanligt, men inte heller extremt ovanligt.

För ett par år sen flög jag CPH-OSL med SAS (i en MD-80), mycket trevlig flygning med bra service och roligt resesällskap.
På den flygningen blev det go around på OSL av någon oklar anledning, trots bra sikt, kan ha berott på att kabinen inte var förberedd för landning...

:)
 
2 go arounds på samma flight är allt jag upplevt. ARN-AGH med SAS i B737-800 när stormen Gudrun härjade i skåne för många år sen (2005?). Efter andra landningsförsöket flög vi till Landvetter där det blev en lika vild inflygning men vi lyckades komma ner. Buss sedan till Ängelholm och ankom 6 timmar sent men vi kom fram.
 

NotRyan

Medlem
Inte särskilt vanligt, men inte heller extremt ovanligt.

För ett par år sen flög jag CPH-OSL med SAS (i en MD-80), mycket trevlig flygning med bra service och roligt resesällskap.
På den flygningen blev det go around på OSL av någon oklar anledning, trots bra sikt, kan ha berott på att kabinen inte var förberedd för landning...

:)

Men den flighten var ju "misslyckad" hela den: Först satsade kaptenen allt för att få upp kärran på höjd men misslyckades kapitalt med det och fick aldrig upp maskinen på höjd, sedan flög han vilse över Danmark så flighten blev tokförsenad, till sist så misslyckades han med det första landningsförsöket på Gardermoen.... :D
 

staff

Medlem
Har varit med om go-around pa MMX i SAS DC9 i slutet av 80-talet, slutade med att vi landade i HAM. Maste ha varit gott om bransle i planet.

Sen dubbla go-arounds i CRK efter att ha blivit diverted fran MNL (landningsbanan stod under vatten) precis nar tyfonen Ketsana drog in over Luzon. Da javlar var det skakigt.
 

palmen

Moderator
Men den flighten var ju "misslyckad" hela den: Först satsade kaptenen allt för att få upp kärran på höjd men misslyckades kapitalt med det och fick aldrig upp maskinen på höjd, sedan flög han vilse över Danmark så flighten blev tokförsenad, till sist så misslyckades han med det första landningsförsöket på Gardermoen.... :D
Dessutom glömde han stänga dörren till cockpit!
 

Senator

Moderator
Jag hade senast nu en "go-around" med AA Eagle/Envoy på Reagan-National i DC i mellandagarna. Jag uppfattade att det var rörelser på landningsbanan som gjorde det. Har haft ett antal tidigare, som oftast med SAS :)
 
Toppen