Senaste nytt

Kampanjer för snabb uppgradering

Hej alla,

Jag är rätt ny på forumet och flyger ofta till Paris(via CPH eller ARN) med SAS. Jobbar där i veckorna så det blir ca 3-4 tur/retur resor i månaden beroende på semester etc. Jag skall snart börja boka resor för perioden från och med 1 april fram tills efter sommaren. Det finns en del billiga biljetter ute, men jag är ute efter att bli guld/diamant snabbast möjligt. Jag kvalificerar mig på segment så kommer att nå dit under innevarande period, men jag vill komma dit fortare än att bara vänta ut det. Jag har för mig att SAS körde någon kampanj tidigare som innebar att man skulle boka ett visst antal resor för att bli guld direkt. Jag har inget problem att boka i plus, om det inte är svindyrt då dvs. Känner någon till ifall SAS borde komma med någon liknande kampanj igen? Eller väntar jag förgäves?

Tacksam för svar.

RH
 

palmen

Moderator
Känner inte till att SAS haft en sådan kampanj förutom 2 stycken specifika de kört senaste 2 åren vid 1 tillfälle.
Dels kunde man flyga business tur och retur till Houston från Stavanger för att få guld, och de hade även en kampanj när PLUS infördes att man kunde göra 2 resor till Europa i plus i oktober månad så fick man ett guldkort.
Utöver dessa kampanjer så har det som sagt inte varit några mig veterligen. Jag skulle inte vänta ut någon kampanj om jag var du i alla fall.
 

Flood

Medlem
Har funnits julkalender med dubbla nivåpoäng till vissa destinationer också - men sällsynt som sagt.
 

Booyaah

Medlem
Man kan ju hoppas att det finns större chans till dubbel- eller trippelpoängskampanjer (baspoäng) nu när poängintjäningen har reducerats. Det skulle iofs inte hjälpa TS som är ute efter segments i första hand.
 

lowflyer

Medlem
Stämmer bra att det har funnits denna typ av kampanjer tidigare. T.ex. 2005 (eller var det 2006 månne?) fick man Guld om man flög 5 ToR inom Europa oavsett klass.
Råkade precis som @Random_walk pendla till Paris och blev därmed guld på en dryg månad. Trevligt!
Men det var då och det är nog inget att sitta och vänta på utan är hyfsat sällsynt om ni frågar mig..
 
Kolla med lufthansa/swiss/austrian på en lite dyrare biljett så får du minimi poäng per sträcka så då kan du få det dubbla iaf. Kolla bara vilken bokningsklass som ger vad på SAS.
 
Tack för svar. Jag reser som privatperson tyvärr och bekostar mina resor själv så Travel Pass är inget alternativ. Det hade faktiskt varit briljant att kunna förebetala sina resor och boka när man behöver resa som privatperson också. Det blir lite saftigt bara när det alltid är SAS plus som skall säljas till fast pris, SAS travel pass i GO hade varit kanon om man fick boka om och resa när man ville i mån av plats. Just nu reser jag med de flesta bolag, men mest med SAS för segmentens skull. Både i GO och i Plus.
 

Glenn123

Medlem
Klart det finns fast track till guld! Bara krita på ett Amex Elite så börjar du ju på 20'000 istället för 0. Kostar dig 4papp dock.
 

Nemo

Medlem
Vill du kvalificera dig på segment är det värt att försöka flyga via ARN _och_ CPH. Går att hitta kreativa routings som ger fler segment.
 
Toppen