Senaste nytt

Loungeaccess (och övriga guldförmåner) med SAS ID-biljetter?

freppa87

Medlem
Hej,

Kan jag använda mina eurobonus guldförmåner när jag reser med ID-biljetter? Ska resa med en familjemedlem och undrar vad som gäller angående mina guldförmåner. Främst intressant är loungeaccess, både på SAS och övriga star alliance.
 

NotRyan

Medlem
Hej,

Kan jag använda mina eurobonus guldförmåner när jag reser med ID-biljetter? Ska resa med en familjemedlem och undrar vad som gäller angående mina guldförmåner. Främst intressant är loungeaccess, både på SAS och övriga star alliance.
Det formella svaret är NEJ, du har inga Guld-förmåner som ID-pax...
 
Hvis det er dit familiemedlem der har ID-rettigheder, er det også dit familiemedlem der kan hjælpe dig med at svare på spørgsmål om hvilke muligheder man har som ID-passager. Al information findes på ID-portalen.

Kan tilføje at der kan være mulighed for loungeadgang, nærmere info findes i afsnittet "At the Airport" -> "Lounge acces"
 

Flyer

Medlem
Hej,

Kan jag använda mina eurobonus guldförmåner när jag reser med ID-biljetter? Ska resa med en familjemedlem och undrar vad som gäller angående mina guldförmåner. Främst intressant är loungeaccess, både på SAS och övriga star alliance.

Som NotRyan säger är det formella svaret nej. Men sist jag åk som ID-pax kom jag in i loungen på arn men inte i cph.
 

Ricci

Medlem
Hvis det er dit familiemedlem der har ID-rettigheder, er det også dit familiemedlem der kan hjælpe dig med at svare på spørgsmål om hvilke muligheder man har som ID-passager. Al information findes på ID-portalen.

Kan tilføje at der kan være mulighed for loungeadgang, nærmere info findes i afsnittet "At the Airport" -> "Lounge acces"
Intressant,det måste jag läsa när jag får möjlighet;)
Annars kom det ut en liten handbok på vad som gällde för 5-7år sedan där stod det ordagrant att det inte var tillgång till loungen.
Men det kan förstås ha blivit ändrat...:)
 
Toppen