Senaste nytt

Hotell i Chicago utan bil

Crille81

Medlem
Tänkte åka på en bonusresa (AmEx 2-4-1) till Chicago i Maj och har aldrig varit här tidigare.

Var är bäst att bo om man vill klara sig utan bil?
Best Western är de bonusprogram jag har gällande hotell så gärna tips på BW hotell.
Alternativt så bokar jag via Hotels.
 

Bryant

Medlem
Tänkte åka på en bonusresa (AmEx 2-4-1) till Chicago i Maj och har aldrig varit här tidigare.

Var är bäst att bo om man vill klara sig utan bil?
Best Western är de bonusprogram jag har gällande hotell så gärna tips på BW hotell.
Alternativt så bokar jag via Hotels.

Bo downtown. Då behöver du inte bil och du har gångavstånd till allt.

Det BW jag sett ligger hyfsat. Vet dock inget om standard.
 

nota bene

Medlem
Definitivt downtown. Ingen idé om hotell dock eftersom jag tyvärr alltid är där i jobb som baserar sig kring kongresscentret.
 

ALU

Medlem
Jag kan verkligen rekommendera Radisson Blu Aqua. Jag var där på en 2-4-1 i oktober och bodde då på Aqua. Hotellet är väldigt trevligt och ännu bättre blev det tack vare en uppgradering..
 

Johan_G

Medlem
Följer denna tråd med stort intresse då jag och min bättre hälft också kör på en 2-4-1 till Chicago i maj. Någon som vet hur bokningsläget brukar se ut? Ska man boka upp sig så tidigt som möjligt eller se om man kan vänta in någon schysst kampanj? Kanske boka något halvskapligt erbjudande som backup redan nu och sen sitta lugnt i båten tills något lockande dyker upp?
 

Magino

Medlem
Följer denna tråd med stort intresse då jag och min bättre hälft också kör på en 2-4-1 till Chicago i maj. Någon som vet hur bokningsläget brukar se ut? Ska man boka upp sig så tidigt som möjligt eller se om man kan vänta in någon schysst kampanj? Kanske boka något halvskapligt erbjudande som backup redan nu och sen sitta lugnt i båten tills något lockande dyker upp?
Nu vet jag inte hur läget brukar se ut i Chicago men kan rekommendera @Dr. Miles tips från denna tråden [Tips] När man bokar hotellrum i långt förväg | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 

Bryant

Medlem
Följer denna tråd med stort intresse då jag och min bättre hälft också kör på en 2-4-1 till Chicago i maj. Någon som vet hur bokningsläget brukar se ut? Ska man boka upp sig så tidigt som möjligt eller se om man kan vänta in någon schysst kampanj? Kanske boka något halvskapligt erbjudande som backup redan nu och sen sitta lugnt i båten tills något lockande dyker upp?

Jag har bott på Aqua vid fyra tillfällen och min erfarenhet är att det är dyrt. Sen blir det bara dyrare :).
 
Toppen