Senaste nytt

Aldrig utvärdering med SAS

Mr.A

Medlem
Hej kära medresenärer, jag kom på en sak efter att ha fyllt en utvärdering efter min hemkomst med Swiss i förrgår.

Jag har aldrig ombetts att utvärdera en flight med SAS, jag har varit medlem i Eurobonus sedan 2002 och oftast legat på silvernivå

Däremot får jag det jämt och ständigt från Swiss, Turkish, Lufthansa, British, Air France, KLM, Finnair, Cathay, Thai och så vidare (har guld eller platinum nivåer med Turkish,British och Flying Blue)
Är det bara en slump eller bryr sig SAS inte vad kunderna tycker eller blir man endast tillfrågad vid högre status (har ju ofta använt mitt Senator eller Turkish guld med SAS också)?
 

fcx

Medlem
Jag brukar få mail från SAS där de vill ha utvärdering kanske 3-4 gånger per år, av kanske 80 segment med dem per år.
 

Agö

Medlem
Samma här, händer några ggr per år. Kommer via mail, ibland så långt efter att det är omöjligt att komma ihåg något (oftast är det ju dock inget att komma ihåg ändå).
 

AABack2ARN

Medlem
Tror jag fick ett sådant utvärderingsmail två gånger förra året (20 segment med SAS)

Gillar skarpt frågan om "hur nära SAS ligger att vara det ultimata flygbolaget" eller något i den stilen ;)
 

Chrille

Medlem
Samma här, händer några ggr per år. Kommer via mail, ibland så långt efter att det är omöjligt att komma ihåg något (oftast är det ju dock inget att komma ihåg ändå).

Samma för mig. Men om man överhuvudtaget vill ha en konkret feedback för en specifik resa så måste frågan komma i direkt anslutning till resans genomförande. Har jag gjort x ytterligare resor innan frågan kommer så sjunker ju svarskvaliteten avsevärt.
 

EBGGOT

Medlem
SAS borde göra som Singapore Airlines etc. Det borde ha en representant som informerar en innan boarding att man skall vara "utvärderare" för en specifik flight samt medlemsprogrammet. Man får ett färdig frankerat kuvert som man skickar in svaren på - mao så är svaren väldigt färska när man ger dem! Sen tycker jag även att man borde ha en fast utvärderingsgrupp av EB, låt oss säg 5 medlemmar av varje statusnivå som kan träffas en gång om året med SAS representater och talar om vad som är bra och dåligt ...

Då får man en utvärdering som betyder något ...
 
Last edited:

Jensik

Medlem
Jag brukar få utvärderingsmail 3-4 ggr / år. Är EBD och reser ca 95 legs/år. Som @Agö skriver, brukar mailen komma några veckor efter gjord resa. Inte alltid lätt att komma ihåg, den exakta resan då. SAS borde göra som @EBGGOT skriver. SAS nuvarande utvärderingsmail kan inte ge något bra resultat ,när man får de någon månad efter och har hunnit resa 5-10 gånger efter flygningen man ska utvärdera.
 
Toppen