Senaste nytt

Conrad Tokyo - erfarenheter

Jeg kigger lidt på Conrad Tokyo og så det var muligt at booke som points + cash for ¥14,837 + 32,000 HHonors Points, hvilket virker til at være en skarp pris.

Nogen der har erfaringer med Conrad i Tokyo? Jeg tænker dels på upgrade politik, men også transport til og fra Narita og Haneda.
 
Hotellet är ett av mina favoriter när det gäller Conrad, stora fräscha rum på executive-nivån samt loungen är helt ok. Väldigt hjälpsam personal och god frukost. Nära till Haneda flygplats med.
Om du är Gold eller Diamond med Hhonors så tror jag att såklart att du blir uppgraderad om inte hotellet har slut på executiverum.
 

Magnus_K

Medlem

Attachments

  • IMG_0390.JPG
    IMG_0390.JPG
    133,5 KB · Visningar: 310
  • IMG_0391.JPG
    IMG_0391.JPG
    143,7 KB · Visningar: 309

Alx

Medlem
Inte det bästa Conradhotellet som finns i kedjan, men långtifrån det sämsta. Conrad Tokyo till det priset du anger känns spontant helt OK. I Tokyo är Conrad betydligt trevligare än Hilton. Annars brukar jag personligen ofta föredra Hilton framför Conrad.
 

flying

Medlem
Mitt absoluta favorit hotell i Tokyo (och det basta city hotell jag bott pa). Executive loungen ar fantastisk!!!

Har en uppgraderings rate pa 100% dar!

Smidig transport bade till Haneda och Narita. Krypavstand till Ginza och skulle du bli supersugen pa tonfisk tidigt pa morgonen sa ar fiskmarknaden inte langt bort...

Ett varninges finger bara... Att lugna nerverna i hotellbaren @VonMögen kan bli dyrt!

@Alx vilket/vilka av Conrads city hotell anser du vara battre?
 

HON-II

Medlem
Conrad Tokyo kan rekommenderas. Det är inte helt i klass med andra lyxhotell som är högst upp i kontorsskrapor, vilket är en ny hotelltrend i Tokyo. I den kategorin är Tokyo Peninsula och Shangri-la är bättre - alla invigda ungefär samtidigt som Conrad - samt det lite äldre Park Hyatt. Den kinesiska restaurangen i Conrad Tokyo (China Blue) är riktigt bra (och populär - boka tidigt på helger!), medan Gordon Ramsay nu har stängt sin restaurang i Conrad (som var obscent dyr och inte alls i klass med priset). Loungen i Conrad har si och så utbud med snacks och drycker, men utsikten är spektakulär.

Försök att få ett rum så högt upp som möjligt och under alla omständigheter en "Tokyo Bay view". Jag bifogar några bilder.

DSC05529 copy.jpg
Utsikt från en svit - vardags- och arbetsrum

DSC05536 copy.jpg
Sovrum med utsikt

DSC05561 copy.jpg
Solnedgångarna är fantastiska

DSC05572 copy.jpg
Vy från vardagsrummet
 

Matsson

Medlem
Bodde hösten -13. Upgrade till suite (liten)från bokat executiverum. Trevlig lounge, dock med tallriksservering, vilket är bra utom för den som avser frossa i sig en mindre middag. Åt Wagyu på Cerise, låga förväntningar överträffades.
Bra för att vara hotelrestaurang. Hustru Matsson hävdar att Spa håller hög klass jfr. andra Conrad. Ser på sidan att de erbjuder 50 procent rabatt på suites.
Prisvärt och bara att boka!
Busstransfer smidigt NRT direkt hotellet.
 

agehall

Medlem
Alltså, folk här på BC är onda! Jag trodde vi kommit fram till att Hilton låg bäst till, men nu verkar det ju som att det är Conrad man ska bo på.

Får väl ta att titta på att boka om då. @doc - var ska ni bo?
 
Toppen