Senaste nytt

Thai Airways - nya business class från Arlanda och/eller Oslo?

henke291

Medlem
Hej,

Min kollega hävdar att han flugit med Thai (TG955) från OSL till BKK i deras nya business. När jag söker på Seatguru finner jag inga plan med den nya layouten från OSL eller ARN.

Vet den samlade erfarenheten här hur det ligger till? Eller var det kort och gott så att min kollega hade tur och att de hade ett icke-ordinarie flyg? Det datum som är aktuellt är 20/1 då jag är bokad i C från ARN-BKK.

Hälsningar
Henrik
 

Dr. Miles

Expert
Hej @henke291,
Du är ganska ny här så du kanske inte känner till men du får inte använda förkortningar i trådrubriken. Det är emot forumregler.
Forumregler skrev:
Var tydlig

Vill du ha bra svar får du ställa klara frågor. Undvik alltså att döpa din nystartade diskussion till ”En fråga” utan istället ”Hur gör jag för att uppgradera med poäng på Lufthansa?”. Undvik också att använda förkortning i rubriken. T ex använd inte OSL utan skriv Oslo istället. Moderatorer kommer att ändra oklara titlar för att hjälpa både dig och andra medlemmar.
Du kan ändra trådrubriken själv genom att klicka på "Trådverktyg" som finns överst på tråden på höger sida. Sedan välj "Edit title".

Svar till din fråga:
De Boing 777-300ER som används till Stockholm/Köpenhamn/Oslo har nya Business class kabin, därför gissar jag att Seatguru visar gammal info.

Du kan kolla vilka flygplan som flög de rutterna under senaste tiden genom följande länkar.

Oslo->Bangkok
TG955 - Flights list - Flightradar24
Stockholm->Bangkok
TG961 - Flights list - Flightradar24

Du kan hitta information om vilka flygplan som har nya Business class kabin på en FlyerTalks tråd.
Thai Airways International Seat Configuration Overview - FlyerTalk Forums

THAI nya Business class (bilderna är från Airbus A380, men de är likadana även på Boeing 777-300ER)
thai-business-bkk-nrt_08-jpg.15708

thai-business-bkk-nrt_06-jpg.15709

(Foto: Dr. Miles)
 
Last edited:

LP

Medlem
@Dr.Miles
Bilderna visar Thai's "ordinarie" Royal silk interior. Det fins en nyare som benämns Kanok design och kom i början på 2014
Den har trä paneler m.m. Har åkt den en gång BKK-CTS m. 777-300
Om jag mins rätt kommer alla TG B787 och A350 som levereras ha Kanok layout och design.
kanok.jpg
 

Dr. Miles

Expert
@Dr.Miles
Bilderna visar Thai's "ordinarie" Royal silk interior. Det fins en nyare som benämns Kanok design och kom i början på 2014
Den har trä paneler m.m. Har åkt den en gång BKK-CTS m. 777-300
Om jag mins rätt kommer alla TG B787 och A350 som levereras ha Kanok layout och design.
Visa bifogad bild 30885
Är det verkligen Business class? För mig ser det ut som nya First class.
 

Dr. Miles

Expert
@Dr.Miles
Bilderna visar Thai's "ordinarie" Royal silk interior. Det fins en nyare som benämns Kanok design och kom i början på 2014
Den har trä paneler m.m. Har åkt den en gång BKK-CTS m. 777-300
Även om stolen jag visade i mitt inlägg inte längre är den nyaste skulle jag inte kalla det "ordinarie" Royal Silk då det finns så många THAI plan med gamla Royal Silk kabin fortfarande.
Och vänligen blanda inte mellan Boeing 777-300 och 777-300ER. THAI:s 777-300 (utan ER) har gammal Royal Silk kabin.

Gammal Royal Silk kabin.
thai-business-class-airbus-a340_02-jpg.13657
 

AABack2ARN

Medlem
Det är inte helt trivialt att veta vilka plan som har vilka konfigurationer... Och SeatGuru är uppenbarligen en lika pålitlig källa som grannens yra hund - men det visst vi ju redan :(
 
Toppen