Senaste nytt

Nyöppnat dec-14: AC Hotel Bella Sky Copenhagen

David

Medlem
Marriott öppnar ett äntligen ett nytt hotell i Norden, denna gång inom sitt brand AC Hotels. Hotellet öppnade tydligen 15:e december men press-releasen kom först idag. Hotellet ligger intill Bella Center i Köpenhamns östra delar och har en gratis shuttle till flygplatsen och ett mycket närliggande metro-stopp.

812 rum i skandinavisk stil med och hotellets inredning är från bl.a. Finn Juhl, Arne Jacobsen, Moroso, Hay, Erik Jørgensen och GUBI.

Hotel website

Press release

AC_CPH.jpg


AC_CPH2.jpg

Bilder tagna från pressrelease.
 

Magnus_K

Medlem
Vi är ska ha kick-off i Köpenhamn i mars med ca 3000-5000 pers.
Låter inte orimligt att vi kommer hyra detta hotell då vi var runtom detta område förra året.
Kommer en recension om vi bor där.
 

FFlash

Medlem
Verkar som detta är hotellet som jag en gång bodde på för 3 år sedan. Det står " in exclusive surroundings" på deras sidor och jag minns nog att området var verkligen "exkluderande" ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Trevligt med ytterligare ett Marriott-alternativ i Köpenhamn om man behöver statusnätter. Marriott Copenhagen är förvisso ett mycket trevligt hotell men oftast ganska dyrt.
 

David

Medlem
Det verkar även som Platinum (och kanske Guld?) har fri minibar hos AC hotels. Det fick jag iaf info om när jag bodde i Alicante, om jag förstod saken rätt. :)
 
Toppen