Senaste nytt

Tripit + Hotels.com = problem

Tripit lyckas inte lägga in mina hotels.com-bokningar utan de läggs som "unfiled". Enligt Tripits hemsida supportar de data från hotels.com men inga av mina bokningar lyckas Tripit tolka.Jag har bara forwardat de bokningsbekräftelser som man får direkt efter bokning på hotels.com. Några tips?
 

JacobGBG

Medlem
Bokar du via den svenska portalen? Deras bokningsbekräftelser kan ge Tripit lite huvudvärk. Det ska däremot gå fint om du kör via den internationella/amerikanska.
 
SocialAdept är rätt på det med den svenska sajten, haft samma erfarenhet. Det ska dock gå att få sin bekräftelse utmailad på engelska. Jag minns inte exakt hur man gör, brukar ge sig när man bokar, men tror det var att du går in på en av deras engelska sajter, plockar upp din bokning (genom bokningsreferns eller logga in om du har inloggning) och därefter väljer att skicka ut mailbekräftelse igen, då kommer den på engelska eftersom du är på engelsk sajt.
 
Jag provade att logga in på den engelska sajten men får fortfarande bokningsbekräftelserna på svenska via email. Får trixa lite till, det här ska gå på nåt sätt!
 
Toppen