Senaste nytt

Vilket flygbolag tar bäst hand om Star Alliance guldmedlemmar?

Jacob

Medlem
Som rubriken säger, vilket flygbolag anser ni tar bäst hand om Star Alliance guldmedlemmar? Alltså guldmedlemmar från andra flygbolag i Star Alliance.
Jag tänker på förmåner och bemötande, allt utanför standardförmånerna som alla flygbolag måste följa.

Jag skulle personligen ge tummen upp för Lufthansa:
*Seat blocking i economy class så stolen bredvid är tom, så långt det är praktiskt möjligt
*Fast track på i stort sätt alla tyska flygplatser
*På långflygningar blir man ofta speciellt välkomnad av pursern, vilket alltid är trevligt

Vilken är er favorit? Och vilket bolag är värst?
 
Jag tycker inte Star Alliance bolagen i allmänhet ger bra service till guldmedlemmar - vid närmare eftertanke är det väl Lufthansa som givit mig bäst bemötande faktiskt. Har blivit bumpad från ekonomi till Business på Lufthansa två gånger.

US AIrways gav mig iofs plats i "First" trots att jag var bokad i ekonomi på sträckan IAH-PHX-LAX :)
 

agehall

Medlem
Är det som EBG ni upplevt dessa förmåner eller var ni även SEN/HON? Jag måste själv säga att jag inte upplevt något speciellt på LH som EBG. Ok, jag har inte flugit supermycket med dem, men en hel del har det väl blivit på sista tiden.

Idag blev jag tex nekad att ta ombord både min datorväska och mitt handbagage på väg från FRA till ARN. Det var lite surt eftersom jag har ganska kort tid hemma idag innan jag ska iväg igen och då är det sista man vill att stå 10 minuter extra vid bagagebandet. (Jag reste helt utan incheckat bagage..)

Swiss är nog det bolag jag skulle säga att jag fått bäst bemötande från. I USA har jag alltid haft tur med UA och blivit "uppgraderad" till åt minstonde platser med extra benutrymme.
 

Malu

Medlem
Jag skulle nog lägga min röst på Swiss, bland de *A-bolag som jag haft nöjet att åka med.
 

MarcusC

Medlem
Yycker tyvärr LH blivit sämre även på att visa någon uppmärksamhet ens för SEN......likaså LX. Men har tidigare blivit uppgraderad från Y till C som EBG hos Spanair & Lufthansa. Så LH är nog ändå bäst bland en generellt sett ganska dålig skara...:)
Som SEN har jag även fått 2 upgrades hos SQ ( troligen bara flyt men ändå !!)
 

Roger J

Medlem
Lufthansa känns stabilt i detta avseende, inget tjafs om regler för Fast Track etc. Är man *G så har man alltid tillgång till samma saker som SEN känns det som.
 
Toppen