Flög för några dagar sedan Newark - Ft Myers med United på en EB poängbiljett.
Frågade (artigt) vid gaten om priority boarding eftersom jag hade EB Diamond. Hänvisades av gate personalen till "stand in line" och fick sedan se nästan hela planet lastas före. En påminnelse till gate personalen när jag väl kommit fram resulterade i ett nonchalant "we called out sir, but nobody approached us" - svar. Vilket var rena lögnen. Jag stod tre meter ifrån och hon visste att jag stod där och något upprop gjordes inte till andra än rörelsehindrade och resande med små barn..
Påföljden blev naturligtvis att hyllan var full med roll-on bagage vilket alltså försenade min avstigning eftersom jag inte kom åt väskan när vi landat. Hur gör man i sånt läge? Kompensation är det knappast tal om.
Frågade (artigt) vid gaten om priority boarding eftersom jag hade EB Diamond. Hänvisades av gate personalen till "stand in line" och fick sedan se nästan hela planet lastas före. En påminnelse till gate personalen när jag väl kommit fram resulterade i ett nonchalant "we called out sir, but nobody approached us" - svar. Vilket var rena lögnen. Jag stod tre meter ifrån och hon visste att jag stod där och något upprop gjordes inte till andra än rörelsehindrade och resande med små barn..
Påföljden blev naturligtvis att hyllan var full med roll-on bagage vilket alltså försenade min avstigning eftersom jag inte kom åt väskan när vi landat. Hur gör man i sånt läge? Kompensation är det knappast tal om.