Senaste nytt

Söker flygbiljett till Bali, februari 2015

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Bali, Denpasar
  3. När vill/behöver du resa ut? 1 februari +7dgr
  4. När vill/behöver du komma hem? Behöver vara hemma innan 25 februari
  5. Hur länge vill du vara borta? 14 dgr +3dgr
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? I Business class alt ekonomi, baserat på pris
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  9. Vad är din budget? (per person) max 15.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelse, nya flygplan, att inte missa ngn deal från flygbolag
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? i Singapore på hem vägen om det är möjligt
Har kollat runt i ett par dagar bl.a. på matrix, google flight, momondo och sedan i idag på Qatars hemsida. är osäker på hur man gör för att lägga upp en egen flygrutt med ett stopp i Singapore på hemvägen och få sådant bra pris/deal som möjligt.
tacksam för hjälp
Anders
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte kollat platstillgångar men det finns pågående Qatar Airways deals Stockholm-Singapore t/r som kostar ca 14.000 SEK inkl. skatter per person.
Sedan kan du hitta någon billig Economy class eller LCC biljett mellan Singapore-Denpasar.

Om du väljer att köpa hela vägen till Denpasar med Qatar Airways, kostar biljetten ca 18.200 SEK inkl. skatter, dvs över din budget.

http://www.businessclass.se/forum/t...000-sek-inkl-skatter.10743/page-2#post-306288
 

Brandten

Medlem
Blir lite OT eftersom jag inte svarar på din fråga men gjorde samma resa för något år sedan och flög ARN - LHR - SIN - DPS med BA B767, SQ A380+B777 t/r. Stannade en dag extra i SIN på vägen hem vilket jag verkligen rekommenderar. Tur att vi gjorde det (vilket berodde på att vi drog till flygplatsen 1 dag för tidigt då Bali var riktigt tråkigt och vi fick hemlängtan) så man fick uppleva den fantastiska staden.
 
Sitter och kollar på Qatars hemsida och letar efter ett bra alternativ, vill gärna flyga med Boeing 787 då jag inte har gjort det tidigare, är det någon som har flugit ekonomiklassen på Boeing 787?, för de äldre planenen är inte riktigt en positiv upplevelse i ekonomi,
 

Sofia

Medlem
QR's ekonomi på 787'an är helt ok, även om jag tyckte att sätena var lite trånga. Det kan iofs bero på att jag flugit 3 ben av 4 i C då och blev lite missnöjd med att jag inte lyckades uppgradera ;). C på 787'orna är outstanding faktiskt.
Fast jag tycker nog ändå att QR håller bra kvalitet på sin ekonomiklass även på 777'orna.

I ditt fall skulle jag flyga C med QR till Singapore och sen flyga med vilken LCC carrier som helst. Det är inget fel på Air Asia alls, trots den senaste olyckan. Jag har flugit massor av gånger med dem och aldrig känt mig otrygg. Punktliga är dom också.

Värt att veta är också att QR SIN-DPS är en sk. 5th freedom-linje och att det därför kan vara riktigt billigt att fortsätta med QR. Har du dessutom flugit C till SIN är det rätt goda chanser att bli uppgraderad även sista biten :)

Hör av dig om du har andra frågor om Bali och resandet dit, jag åker ju trots allt dit ett antal gånger per år :D
 
Det lutar åt att köra på ARN-SIN-DPS, med Qatar, dock så skulle jag vilja i allafall flyga C till SIN men kan flyga LCC till DPS.
Vill även stanna i Singapore på hemvägen, så min fråga är, kan man boka C + LCC med Qatar? hela vägen då jag inte vill ha flera olika biljetter, vill ha mitt bagage incheckat hela vägen till DPS
 

Sofia

Medlem
Nej det går tyvärr inte (så vitt jag vet) eftersom LCC inte inkluderar bagaget i biljettpriset. Jag skulle dock kolla QR SIN-DPS eftersom du då kan checka in bagaget hela vägen. Priset blir i slutändan inte särskilt mycket högre eftersom incheckade väskor kostar med en LCC.
Skaffa om möjligt visum innan du åker för har du otur kan det ta flera timmar att komma ut från flygplatsen på bali= otroligt segt. Med ett visum redan i passet slipper du i alla fall en av köerna :)
 
Toppen