nu tillbaka efter härlig december semester
liten rapport från samtal med solid försäkring kring sjukdom vid avfärd
Jag hade vid avfärd Amex Platinum men nu bytt till SAS Elite - på solid verkade det som på dom frågor jag hade inte spela någon roll viket av dom 2 korten jag hade
Fråga 1: vid barnsjukdom inför avfärd kan vi båda skjuta upp resan eller måste en av oss påbörja resan vid ordinarie tid ?
Solid: Nej ni kan båda skjuta upp / boka av resan
Fråga 2: aha vad gäller då - kan vi tex påbörja resan 3 dagar senare
Solid: vad ni gör spelar ingen roll, ni kan boka av resan helt, åka någon annanstans eller 3 dagar senare
Fråga 3: hur ser ersättningen ut
Solid: upp till 50.000 / Pers för flyg/hotel/aktiviteter/ hyra tex skidor / liftkort mm - minus så klart det du får tillbaka tex från flygbolag
Fråga 4: vi har bokat business flygbiljetter - jag kan alltså köpa nya biljetter i business
Solid: ja absolut - vi tittar bara på kostnader, inte klasser mm
Fråga 5: våra biljetter var bokade med Eurobonus poäng - vad händer då ?
Solid: det är skillnad på poäng och poäng+cash - hur var eran resa ?
Fråga 6: bara poäng 2-4-1+ barn = 150.000 poäng
Solid: tyvärr så är poängen inte super mycket värda - så här ligger det till, vi tar antal poäng X10 sen X 0,006
tex 100 000 EB poäng x 10 = 1 000 000 x 0,006=
6 000 kr
Fråga 7: så jag hade alltså bara fått tillbaka 9.000kr för mina flygbiljetter ?
solid: Svar ja, tabellen håller just nu på att ändras och det kommer komma justeringar till detta, vet ej om det är till det bättre eller sämre
kanske kan hjälpa någon annan i framtiden.