Senaste nytt

Vilken lounge är den bästa Oneworld-loungen i Bangkok

agehall

Medlem
Pratade lite med @NotRyan om detta vid frukosten imorse. Han nämnde att ett par ev var under renovering, så vad ska man satsa på imorgon fm som är öppet?
 

Dr. Miles

Expert
Det finns fyra oneworld flygbolags egna lounger i Bangkok:
  1. Japan Airlines Sakura Lounge
  2. British Airways Lounge (det verkar att finnas Business & First delar)
  3. Qantas Lounge
  4. Cathay Pacific Lounge (det finns Business & First delar)
Jag har varit bara på Cathay Pacific Lounge då andra lounger inte var öppna när jag flög med Cathay Pacific under dagtid. Därför svaret hänger på vilken tid du flyger ut från Bangkok.
 

Jacob

Medlem
Jag har varit i samtliga, ingen är spektakulär. BA/Qantas-loungen är väl bäst (businessloungen egentligen mer imponerande en firstloungen som är väldigt liten) följt av Cathay Pacific-loungen i G-piren.

Observera att det inte är separata first/businesslounger för Cathay Pacific utan två lounger som båda är öppna för samtliga premiumresenärer. Varför det är så har jag ingen aning om.

BA/Qantas däremot har separata first/businesslounger som ligger mittemot varandra i G-piren.
 
R

rstenelo

Guest
Var där för 2 veckor sen och Qantas hade faktiskt en hyfsad frukost med australienskt sparkling wine. En lounge var under renovering - men kan inte komma ihåg vilken - var tidigt...
 

agehall

Medlem
Tack för svaren - vi flyger strax efter 11 och vi kommer nog inte att ha tid att lounge-hoppa allt för mycket, så det blir nog till att satsa på en. Får väl se vilken det blir. Tror @NotRyan sa att CX-loungen var under renovering.
 

henrik l

Medlem
First delen i BA/Quantas loungen var iofs väldigt glesbefolkad när jag var där för några år sedan. Det synliga utbudet i business loungen verkade vara större, men undersökte aldrig vad de hade bakom kulisserna. Men varken BA/Quantas- eller Cathayloungen var värd en omväg imho.
 

011430121

Medlem
Var där för 2 veckor sen och Qantas hade faktiskt en hyfsad frukost med australienskt sparkling wine. En lounge var under renovering - men kan inte komma ihåg vilken - var tidigt...
När jag var där i slutet av nov så var BA loungen under renovering.
Besökte Qantas hyfsad loung, men trist utsikt man såg en betong mur.
BA loungen har utsikt mot plattan.
 

Joakim

Medlem

Tror @NotRyan sa att CX-loungen var under renovering.[/QUOTE]

Stämmer att CX var/är under renovering. Åtminstone i början av dec 2014 då även EVA var under renovering.
 
Toppen