Senaste nytt

metalldetektorbåge?

Jonny

Ny medlem
Hej

Det här är kanske en enkel fråga för många utav er men jag blev iaf lite nyfiken.

Du har landat på Heathrow terminal 2:

När du går från bagageutlämningen igenom tullen, så går du igenom någon typ av "båge", ser nästan ut som en metalldetektor fast modell grövre.

Någon som vet vad det är för något? Någon säkerhetslösning?

Jag tror inte det är något nytt, samma sak finns på dom andra Heathrow terminalerna.
 

nilsson

Medlem
Jad tror de dök upp för 3-4 år sedan. Vad de gör vet jag inte.
IMG_20120424_215429.jpg
 

fcx

Medlem
Om jag får spekulera fritt så tycker jag att det ser ut som någon form av RFID-läsare (eller motsvarande).
 

agehall

Medlem
Jag är rätt säker på att det är en detektor för radioaktivt material. Den påminner iaf väldigt mycket om de bågar man ser i länder som pysslar med uranbrytning och inte känner att de har full koll på alla som jobbar med det.
 

Murre

Medlem
Jag är rätt säker på att det är en detektor för radioaktivt material. Den påminner iaf väldigt mycket om de bågar man ser i länder som pysslar med uranbrytning och inte känner att de har full koll på alla som jobbar med det.

Med all säkerhet är det en detektor för radioaktivt, kan även vara en kraftigare röntgen för genomlysning av bagage men det är mindre troligt.
 
Toppen