Senaste nytt

Söker biljett Stockholm - Vancouver, September 2015

  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda eller Kiruna. Kommer behöva resa från Kiruna men har själv haft svårt att hitta vettiga resor från Kiruna direkt. Kan boka den separat.
  • Var är din destination? Vancouver
  • När vill/behöver du resa ut? Första halvan av September
  • När vill/behöver du komma hem? Slutet September in i första veckan Oktober.
  • Hur länge vill du vara borta? 20-30 dagar.
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • Business
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance helst.
  • Vad är din budget? (per person) Economy från Arlanda max 6000 SEK.
  • Business vet jag inte vad som är en bra upplevelse och till vilka priser, dock helst billigast möjligast men upp till 15000 SEK kan jag tänka mig. Tänkte ge flickvännen en överraskning.
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord (business)
    • Biljettpris
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? På vägen hem 2-4 nätter i New York om de går.

Hoppas jag lyckades göra mig förstådd.
 

sweflyer

Medlem
När jag har kollat på Vancouver har det alltid varit dyrare än Kaliforniska destinationer (vilket borde vara jämförbart). Det är inga problem att hitta Los Angeles eller San Francisco t/r för 4000 eller kanske under i vissa fall, men just Vancouver har tyvärr alltid hamnat över 7000 i Y när jag behövt resa.
 

fcx

Medlem
Business-dealen som @Nemo tipsar om skulle jag definitivt titta på, speciellt eftersom du då kan få in en stopover i New York på hemvägen (och en till på utresan). Dock måste utresan ske senast sista augusti för att kunna använda den dealen. Jag får den prissatt till 16415 SEK.

Capture.JPG
 
Tack för alla svar. Det har varit till stor hjälp :)

Hittat 2 resor som är lockande. Hoppas bilderna kommer med.

Någon som vet om det ens är en businessdel på uniteds flyg från stockholm? UA68-69.

Ni som är rutinerade, vilket flyg hade ni valt? arn-yvr.jpg Arn-yvr2..jpg
 

Stockholmer

Medlem
Om du vill ha en bekväm flygning så är det första alternativet med Lufthansa via München att föredra. Då slipper du hämta ut bagaget och checka in igen som man måste göra vid ett flygplansbyte i USA..
Dessutom får du en chans att öva skoltyskan på ditvägen i riktigt många timmar. *smiley*
 
Toppen