Senaste nytt

Räknas Day-use som natt eller stay på hotellbonusprogram?

Dr. Miles

Expert
Jag har en spontan fråga som jag hoppas att någon kan svara på.

Räknas Day-use som natt eller stay på olika hotellbonusprogram? Har ni några erfarenheter?
 

agehall

Medlem
Jag är ganska säker på att svaret tyvärr är nej, men det kan säkert variera beroende på hotellprogrsm.
 

HON-II

Medlem
Jag har en spontan fråga som jag hoppas att någon kan svara på.

Räknas Day-use som natt eller stay på olika hotellbonusprogram? Har ni några erfarenheter?

Vad gäller Hilton, Hyatt och SPG är jag rätt så säker på att det räknas varken som natt eller stay (då det ofta är en kraftigt rabbaterad rate). Alternativet är att boka för en natt, lämna under dagen, men checka ut nästa dag per telefon.
 

Valley

Medlem
Jag har en spontan fråga som jag hoppas att någon kan svara på.

Räknas Day-use som natt eller stay på olika hotellbonusprogram? Har ni några erfarenheter?

Gjorde nyligen ett litet försök i samband med att jag behövde ett litet konferensrum. Var billigare att boka sviten än att ta ett separat konferensrum. Men det blev ett nekande svar. Tänkte då göra som @HON-II skrev. Boka in mig med tidig ankomst och förskottsbetalning. Köra klart under dagen,
Tyvärr påstod dem att det inte gick att fixa rummet förrän allt för sent.
Fick en känsla av att det berodde på att jag hade med alternativ 1 innan jag kom på andra idé'n
 

Dr. Miles

Expert
Spontant så känns det som hotell som hyr ut rum på timtaxa inte är med i några bonusprogram alls ;)
Eller bonusprogram man inte vill ha status i...
De flesta sådana hotell i Japan (så kallad Love Hotel) registrerar inte gästernas namn och gästerna betalar med kontant. Det är hela poängen med det systemet.
Det känns inte så bra om du får e-mail från dessa Love Hotels där det står "We miss you" eller "Thank you for your loyalty, we have upgraded you to Gold level". ;)
 
Toppen