staff
Medlem
Sitter för närvarande på Park Rotana Hotel (trevligt hotell för övrigt) i Abu Dhabi dit jag blivit inkvarterad efter kraftiga förseningar på AUH pga. först trasiga lampor på landningsbanan, och sedan dimma hela morgonen (mellan 1am och 10am var flygplatsen i princip offline). När jag anlände med min Etihad Chauffeur Service på flygplatsen meddelade de mig att flight EY460 till Melbourne skulle avgå kl 05:25 istället för kl 21:30 som var den ursprungliga avgångstiden. Detta visade även informationstavlorna. Etihad erbjöd sig att ordna privatchaufför till och från hotellet med upphämtning kl 03:25 dvs två timmar innan den nya avgångstiden.
När jag kom till hotellet så tittade jag på Abu Dhabis hemsida och då står det att flyget nu är "scheduled" att avgå kl. 21:45, dvs. den ursprungliga tiden. Jag ringde nyss till Etihad och de bekräftade detta först, varpå jag sa "då har jag ju missat min flight" (kl var då efter 21:45), varpå personen säger "vad vill du göra nu?". Det verkar alltså som de har noll koll på Etihad's customer service centre.
Efter många minuters väntan så kommer han tillbaka och säger "kanske är det fortfarande försenat, vi har inte den senaste informationen här", så nu befinner jag mig i någon slags limbo där jag inte vet om mitt flyg har avgått eller inte, och vad nästa steg är. Jag ringde ner till hotellreceptionen och frågade om de kunde ta reda på mer info eftersom det bor många strandade gäster här av samma anledning som jag.
Tacksam för tips om vad man borde göra nu!
När jag kom till hotellet så tittade jag på Abu Dhabis hemsida och då står det att flyget nu är "scheduled" att avgå kl. 21:45, dvs. den ursprungliga tiden. Jag ringde nyss till Etihad och de bekräftade detta först, varpå jag sa "då har jag ju missat min flight" (kl var då efter 21:45), varpå personen säger "vad vill du göra nu?". Det verkar alltså som de har noll koll på Etihad's customer service centre.
Efter många minuters väntan så kommer han tillbaka och säger "kanske är det fortfarande försenat, vi har inte den senaste informationen här", så nu befinner jag mig i någon slags limbo där jag inte vet om mitt flyg har avgått eller inte, och vad nästa steg är. Jag ringde ner till hotellreceptionen och frågade om de kunde ta reda på mer info eftersom det bor många strandade gäster här av samma anledning som jag.
Tacksam för tips om vad man borde göra nu!