Senaste nytt

Arlandas bagageutlämning och bagagevagnar.

Bryant

Medlem
En sak som jag har irriterat mig på ett tag är att man måste gå en kilometer för att få tag i en bagagevagn.

Kom in på gate 3 idag (A-piren?), bagaget på karusell 5. Och bagagevagnarna är längst ner i ena hörnet. Asjobbigt när det är knökfullt med folk.

Jag kan ju ha missat att det finns vagnar närmre..;)
 

fcx

Medlem
Ja, du har nog missat vagnarna :)

I karusellområdet finns det tre ställen att hämta vagnar på. Om du kommer ner för trappan i mitten av bagageområdet så att du hamnar nära utgången så finns det dels vagnar 5 meter till vänster om dig (mittemot tullen), dels vagnar precis bredvid bagagebandet som är längst till vänster och vagnar i ett hål i väggen mittemot bagagebandet längst till höger om dig.

Kanske de i mitten var slut?
 

Bryant

Medlem
Ja, du har nog missat vagnarna :)

I karusellområdet finns det tre ställen att hämta vagnar på. Om du kommer ner för trappan i mitten av bagageområdet så att du hamnar nära utgången så finns det dels vagnar 5 meter till vänster om dig (mittemot tullen), dels vagnar precis bredvid bagagebandet som är längst till vänster och vagnar i ett hål i väggen mittemot bagagebandet längst till höger om dig.

Kanske de i mitten var slut?

Ha ha. Är jag verkligen så kass? Måste alltså titta mer noggrant nästa gång.
 
A

Aurora

Guest
Du er ikke alene @Bryant. Jeg sleit med det samme og vandret hele vegen til høyre når jeg kom fra den miderste trappen.... Men når jeg gikk ut så jeg at det stod baggasjevogner ca mellom midterste trapp og tollen.... Argh!
 

agehall

Medlem
Nu fick ni mig att tänka - jag har faktiskt ingen aning om var man får tag på vagnar där. Ser ju bara andra som kör runt med dem hela tiden.
 
Toppen