Senaste nytt

Sitter fast på flygplats - ersättning?

Appfly

Medlem
Har inte påbörjat min hemresa då flyget till CPH är försenat med 120 min vilket innebär att jag missar sista kärran till ARN.

Är EBG och bokad i SAS Plus. Då det inte finns några senare avgångar från CPH till ARN idag innebär det övernattning i CPH. Alternativt stannar jag där jag är och bokar om hela resan hem, vilket innebär 24 tim senare än planerat. Om jag väljer att boka om till imorgon och stanna hos vänner i 24 tim kan jag fortfarande få ersättning eller måste jag åka till CPH och ta en hotellnatt för att få ersättning?
 
Först och främst vilken flygplats flyger du ifrån till CPH? Detta är viktigast för att få reda på när och hur mycket ersättning du har rätt till.

Finns det några andra alternativ att flyga andra bolag hem? Behöver inte vara via CPH.
 

Appfly

Medlem
Sitter i STR och finns idag inga andra alternativ att ta sig hem, inte ens via FRA. Inga andra bolag flyger hem ikväll heller från CPH, blir alltså hotell i CPH som det ser ut.
 

mha321

Medlem
Det går väl ett direkt LH-flyg från FRA till ARN ganska sent, vid 21:30. Men nu börjar det nog bli lite väl sent - tåget tar väl 45 minuter, så det ska vara om ett går på en gång (och det finns platser på LH-flyget).
 

Appfly

Medlem
Verkade vara lite reducerad trafik igår, de sena planen fanns varken från CPH eller FRA. Blev en natt på Hilton, aldrig någon diskussion om ParkInn... :)
 
A

Aurora

Guest
Verkade vara lite reducerad trafik igår, de sena planen fanns varken från CPH eller FRA. Blev en natt på Hilton, aldrig någon diskussion om ParkInn... :)

De to tingene henger nok i hop: redusert trafikk = mye ledige rom på flygplatshotellene = ledig rom på Hilton. Mye trafikk = fulle flygplatshotell = man må kanskje booke noen inn på ParkInn hvis der er fullt :)
 

agehall

Medlem
De to tingene henger nok i hop: redusert trafikk = mye ledige rom på flygplatshotellene = ledig rom på Hilton. Mye trafikk = fulle flygplatshotell = man må kanskje booke noen inn på ParkInn hvis der er fullt :)

Eller så drar man en vals och försöker hålla ner kostnaderna... Jag var OK med historien tills dess att jag insåg att Park Inn inte har AC. Då åkte jag tillbaka till CPH och efter att ha skällt ut ett par personer så fanns det helt plötsligt rum på Hilton...
 
A

Aurora

Guest
Eller så drar man en vals och försöker hålla ner kostnaderna... Jag var OK med historien tills dess att jag insåg att Park Inn inte har AC. Då åkte jag tillbaka till CPH och efter att ha skällt ut ett par personer så fanns det helt plötsligt rum på Hilton...

Man mååååå ikke være så negativ innstilt og tro at alt er i den verste mening, blir så tråkig liv da :D Med mindre du hadde full tilgang på hotellenes systemer over availability of på hotellrom hos både hilton og park inn? Hvis man skal følge din logikk burde vel alle pax per dags dato ALLTID bli booket på park inn for å spare penger, men appfly sier han ble booket inn på hilton uten å en gang nevne park inn... :) Så det holder liksom ikke helt vann den teorien?
 
Toppen