Senaste nytt

Orimlig tid för EuroBonus retro claim

megaman

Medlem
21 november flög jag ARN-ORD med hela familjen. Fick igenom en uppgradering till Plus med Optiontown. Har bara blivit krediterad för GO. Jag har tydligt angivit EB-nummer för alla, så det ska inte vara några problem.

12 december mailar jag till ebretro@sas.se för att påtala att inga poäng kommit in för uppgraderingen.

19 december mailade jag igen till samma adress och undrade om mitt ärende kommit in, har inte fått någon som helst respons - inte heller autogenererad.

Idag 2 januari har jag fortfarande inte hört någonting alls.


Flög den 29e dec CPH-PEK och fick igen en uppgradering via Optiontown. Poängen har nu tickat in - fast igen bara "GO".

Är denna svarstid normal? OK juletider, men tycker det är riktigt dåligt att inte få svar. Räcker med "Tack, vi återkommer snart" så man vet att man ska slippa hålla koll. Får ni autogenererat mail till svar att dom fått in mailet?

Kan det hända att man får för GO först och att det ändras till Business/Plus? Vad är er erfarenhet, har det tickat in rätt direkt när ni fått igenom Optiontown?

Jäkla drygt att behöva hålla på med detta, jag har ju inte gjort något fel.
 

Ernik

Ny medlem
Hade liknande problem i september när jag flög CPH - PEK, blev OT uppgraderad men poängen lyste såklart med sin frånvaro. Efter två månader och en lång mailkonversation där de först hävdade att jag överhuvudtaget inte flugit med dem! så löste det sig när jag skickade in bilder på boardingkort och bekräftelsen från OT. Vid tidigare resor har det fungerat bra dock.

Optiontown är en trevlig funktion tyvärr så verkar kommunikationen mellan SAS och OT fungera sådär...
 

agehall

Medlem
Det skrevs rätt nyligen om detta och konstaterades att det ska gå att göra en vanlig retroclaim på webbsidan numera. När jag fick göra detta en gång för flera år sedan så kontaktade jag vanliga EB-supporten, men det behövs alltså inte numera.

8v är inte heller något konstigt för SAS kundtjänst, tyvärr. Så om det var 2014 du flög så skulle jag nog vänta ett par veckor till innan du börjar oroa dig...
 

Najk

Medlem
12 december mailar jag till ebretro@sas.se för att påtala att inga poäng kommit in för uppgraderingen.

19 december mailade jag igen till samma adress och undrade om mitt ärende kommit in, har inte fått någon som helst respons - inte heller autogenererad.

3 veckor är normal väntetid för svar :)
Kan det hända att man får för GO först och att det ändras till Business/Plus? Vad är er erfarenhet, har det tickat in rätt direkt när ni fått igenom Optiontown?

Du får ju en ny biljett utställd så det ska gå igenom per automatik och poäng ges direkt i den nya klassen.
 

chazzie

Medlem
Jag fick, trots reggat EB-nummer manuellt i bokningen hos United, retro-regga både ut- och hemresan. Utresan fick jag svar dagen efter att de inte kunde hitta mig i passagerarlistorna, så det fick bli en inskanning av boardingkort och mail osv. De dök upp på någon vecka, men inte hemresan som jag reggade utan att få "inte funnen på passagerarlistorna"-mailen... Vad jag förstår så är det väldigt olika helt enkelt...

Vad gäller inrapporteringen så har jag fått reda på hur det fungerar, det är varje station som rapporterar in, dvs. flyger man som i mitt fall MIA-IAH-LHR-ARN så rapporterar MIA in att man var med på MIA-IAH, sen rapporterar IAH att man varit med på IAH-LHR osv... Därav kan det bli väldigt olika hur snabbt det kommer in på kontot.
 

Canadien

Medlem
4v tog det senast för mig att få plus-points. Mailade in scannat boardingkort och mailet från OT. Behövde inte påminna eller komplettera med något.
 
Toppen