Senaste nytt

Flying Blue Platinum - Benefits?

Jacob

Medlem
Efter tre år som Flying Blue Gold lyckades jag detta år komma upp i Flying Blue Platinum, med lite tur och planering och hela 33 poängs marginal. Sista poängen intjänades på nyårsafton så det fanns verkligen ingen marginal för felräkning, men som tur var fungerade och stämde allt och kontot uppgraderades automatiskt i natt. Alltid kul att få testa på en ny nivå!

Tittar igenom de benefits som står på Flying Blues webbsida. Att alltid få sitta Economy Comfort på KLM utan kostnad är trevligt, och man får lite fler poäng (100% bonus). Soft landing till Gold helt oavsett hur reseåret 2015 blir är väl inte dumt det heller, med garanterad lounge access i två år, men i övrigt hittar jag inga stora skillnader, i alla fall inte som jag kan läsa mig till.

För er som har erfarenhet av Platinum, hur ser det ut med det inofficiella och ev opublicerade förmåner. Bemötande på marken och i luften? Flexibilitet? Uppgraderingar? Presenter? Något annat extra?

Första flygningarna som Platinum kommer bli om cirka två veckor som det ser ut nu.
 

agehall

Medlem
Zip nada nothing skulle jag säga.

Googla April Fools på Flyer Talk så ser du hur det var tidigare - då det innebar något. Numera är det inte mycket att hänga i julgranen tyvärr. Jag har haft flera tillfällen där AF/KLM skulle ha kunnat gjort bra saker för mig genom att bända aningen på regler eller vara smidiga men det har varit helt omöjlig.

Den bästa förmånen är väl att kunna välja säte i economy comfort-sektionen gratis, men mervärdet är tveksamt.

Edit: Oh, btw, bli tilltalad med namn - det HÄNDER FANEMIG INTE OMBORD! Jag tror det har hänt mig en gång på AF/KLM och då har jag gjort ganska många sektorer med dem. Inte ens i business. De är absolut sämst i branchen på det ime.
 
R

rstenelo

Guest
Var nu 3 år sen jag var Platinum på FB - men de åren jag var det så fick jag väldigt ofta uppgradering från Y till C - men det har kanske ändrats
 

Mr.A

Medlem
Zip nada nothing skulle jag säga.

Googla April Fools på Flyer Talk så ser du hur det var tidigare - då det innebar något. Numera är det inte mycket att hänga i julgranen tyvärr. Jag har haft flera tillfällen där AF/KLM skulle ha kunnat gjort bra saker för mig genom att bända aningen på regler eller vara smidiga men det har varit helt omöjlig.

Den bästa förmånen är väl att kunna välja säte i economy comfort-sektionen gratis, men mervärdet är tveksamt.

Edit: Oh, btw, bli tilltalad med namn - det HÄNDER FANEMIG INTE OMBORD! Jag tror det har hänt mig en gång på AF/KLM och då har jag gjort ganska många sektorer med dem. Inte ens i business. De är absolut sämst i branchen på det ime.

Låter som stackars Agehall och undertecknad har vitt skilda erfarenheter :) och det var väl främst därför AF/KLM blev mina främsta val under många år då jag redan som silvermedlem kände att jag fick bra service och bemötande. (Även om jag måste tillstå att det idag helst blir Swiss, British, Thai och Turkish framförallt på grund av priserna för long haul business men också servicenivån speciellt hos de första två)!
 

johhenrik

Medlem
Min tid som FB Platinum förr innebar uppgraderingar mellan ARN-AMS ungefär 50% av gångerna. Aldrig på Longhaul med KLM eller AF. Ombord blev man tilltalad med namn någon gång, men det hörde till ovanligheterna. Kan inte säga att det tillförde något till mig, förutom soft landing. Uppgraderingen mellan AMS-ARN var ju oftast bara störig, då det allt som oftast innebar att man blev flyttad från EXit row till mittensäte i business.
 

Jacob

Medlem
Låter lovande med lite uppgraderingar! Skulle inte säga nej till en uppgradering till La Premiere... ;)

Det har hänt några gånger att jag blivit tilltalad med namn som Gold men främst på KLM. Fransmännen har nog lite svårare för det där, precis som vi i Skandinavien har. Blir hur som helst spännande att se om jag märker någon skillnad.
 

agehall

Medlem
Låter lovande med lite uppgraderingar! Skulle inte säga nej till en uppgradering till La Premiere... ;)

Det har hänt några gånger att jag blivit tilltalad med namn som Gold men främst på KLM. Fransmännen har nog lite svårare för det där, precis som vi i Skandinavien har. Blir hur som helst spännande att se om jag märker någon skillnad.

Får du en uppgradering så skulle jag bli förvånad. Det händer i princip inte på longhaul. Jag har flugit rätt många sektorer där det varit ganska fullt i economy men ofta glest i PE och C. (Dock nästan alltid fullt i F där det fanns) Aldrig uppgraderad.
 
Toppen