Senaste nytt

Kastrup vill bli viktigaste navet i norr

mha321

Medlem
Det är ju skillnad på att vara "störst" eller "viktigaste navet"... Vilket hans om intervjuas börjar med att säga, men sedan verkar han ändra sig till hur bra det är att inte bara vara nav med tanke på tillväxten på LCC.
 

Andreas Q

Medlem
Med Löfvens kamrater i regeringen tvivlar jag på att några som helst satsningar på svensk flygtrafik och svenska flygplatser blir av under mandatperioden. Och i ärlighetens namn vilka nya operatörer och linjer är det realistiskt att se från ARN borträknat all inrikestrafik om Bromma stängs?
 

Nemo

Medlem
Flyttas all Bromma-trafik till Arlanda blir ARN störst (flest pasagerare, antal rörelser) i Norden, istället för som idag tredje störst.
 

Matsson

Medlem
Arlanda lär knappast utvecklas som CPH. Upptagningsområdet är för litet.
Dessutom verkar delar av nuvarande regering inte speciellt positivt inställd till flygtrafik överhuvudtaget. Snarare kan vi förvänta oss satsningar på häst och vagn:)
 

Mikael

Medlem
Artikeln skrev:
Köpenhamns flygplats har 145 internationella destinationer. Nästan dubbelt så många som Arlanda.
Att Kastrup har vissa internationella destinationer som Arlanda inte har vet jag, men nästan dubbelt så många? Jag kände ett behov av att kolla upp detta.
Enligt Fakta om flygplatsen | Stockholm Arlanda Airport har Arlanda 152 internationella destinationer. Antingen har Kastrups vd ingen koll, eller så är det artikelförfattaren.

Artikeln skrev:
Vi spelar på helt olika banor. Vi konkurrerar med flygplatser i hela övriga Europa. Där är det aldrig någon som talar om Arlanda, säger Thomas Woldbye, vd för Köpenhamns flygplats.
Frågan är om det är någon där som talar om Köpenhamn?
Samtidigt vill han inte framstå som arrogant. Lycka till
 
Toppen