Senaste nytt

Efterregistrera poäng och se vilken bokningsklass

palmen

Moderator
Efter min senaste resa så fick jag en ombokning på FRA-VIE-ARN till FRA-ARN med SK med ett helt nytt ticket number (220 - Lufthansa) istället för den ursprungliga som var en SAS Eurbonus resa.

Detta sista ben borde jag då kunna kreditera till något program skulle jag gissa på, men hur får jag reda på vilken bokningsklass det är? Har tittat på SAS hemsida för min resa samt check my trip och det enda jag kan se är C (business) men inte bokningsklassen. Även tittat på United och LH sidorna och hittar inget där heller.
 

agehall

Medlem
Om det var en rerouting, så är det inte helt omöjligt att du faktiskt bokades i C, men säker kan man nog inte vara utan att lyckas kolla upp det någonstans.
 

palmen

Moderator
Det har slutat att fungera för mig sedan länge men du kan prova Amadeus Asia:s e-ticket funktion.
Om du har tur, kan du få e-ticket med bokningsklass information osv.

Amadeus Itinerary Receipt (ITR)

Alternativt, prova med Lufthansas Passenger receipt funktion. Har du tur får du kvittot där det står bokningsklassen.

http://www.lufthansa.com/online/myportal/lh/se/info_and_services/checkin/pax_receipt

Tyvärr fungerade inte någon av dessa.
Nu är det väl ingen större skillnad i intjäning på detta i och med att det bara är en sträcka i Europa, och det är nog bra att redan nu börja bygga på sin Aegean status för detta kvalificeringsåret.
 
Toppen