Senaste nytt

Sydney-Stockholm via Denpasar – Oneworld med 800 TP

hagward

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa?
    SYD
  • Var är din destination?
    STO/DPS
  • När vill/behöver du resa ut?
    Vill vara i STO ett par dagar runt den 9:e februari, tex 6-11 feb
    Sedan DPS runt 12-20:e februari
  • När vill/behöver du komma hem?
    Tillbaka i SYD runt den 21:a februari.
  • Hur länge vill du vara borta?
    Flexibel, se ovan.
  • Hur många personer som skall resa?
    1 vuxen
  • I vilken kabinklass?
    Den kabin som ger samlar ihop 800 TP åt mig.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    BA
  • Vad är din budget? (per person)
    6000 AUD/40000 SEK, kanske omöjligt?
  • Vad är det viktigaste för dig?
    Antalet av poäng man kommer att tjäna
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Se ovan

    Denna resan är för att nå Guld hos BA. Har ofta sett att resor med start från BKK är billigare än resor som startar i SYD. Om det går att hitta något bra som startar i BKK, SIN eller KUL så kan jag lätt ta mig dit med andra flygbolag.
    Ni experter, visst finns det inget bra sökverktyg för att söka resor med multi class, som SYD-SIN i premium ekonomi och SIN-LHR i business.

    Tack!
 

Dr. Miles

Expert
Hej @hagward

Här är inte någon FlyerTalk så det inte tillåts förkortningar i rubriken. Det står i Forumregler.
Var tydlig

Vill du ha bra svar får du ställa klara frågor. Undvik alltså att döpa din nystartade diskussion till ”En fråga” utan istället ”Hur gör jag för att uppgradera med poäng på Lufthansa?”. Undvik också att använda förkortning i rubriken. T ex använd inte OSL utan skriv Oslo istället. Moderatorer kommer att ändra oklara titlar för att hjälpa både dig och andra medlemmar.

Du kan ändra trådrubriken själv genom att klicka på "Trådverktyg" som du kan hitta högst upp i tråden på höger sida. Sedan klicka på "Edit title".

Svar till dina frågor, tror jag att det är svårt att hitta någon oneworld fare som tillåter routing via Denpasar från Sydney till Stockholm.
First class&Business class biljetter är generellt dyrare från Australien till Europa än från Europa till Australien.

På andra hållet finns det fare basis INCEURS som tillåter många intressanta routings
Det här är från Norge, men de mesta regler är det samma från Stockholm som denna.
http://www.businessclass.se/forum/t...ish-airways-från-22-400-nok-inkl-skatt.21939/
 
Toppen