Senaste nytt

Komma till sydöstra USA (Alabama, Lousiana, Florida...)

Hallå alla, min dotter och hennes pojkvän skall över till USA ett par veckor i Juni för en roadtrip och har hittat Norwegian billigt till Orlando...så jag behöver lite akut hjälp ;-)

Jag hittar lite Lufthansa och Air Canada fram och tillbaka till Orlando för <5,000 SEK, så det verkar inte så svårt, men jag tänkte jag skulle fråga experterna, då jag misstänker att flera gjort liknande roadtrip resor och kan tipsa om vart man kan börja och sluta t.ex.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm/Arlanda
  2. Var är din destination? Sydöstra USA, Missisippi, Texas, Alabama, Florida, Lousiana, Georgia
  3. När vill/behöver du resa ut? Efter 4 Juni
  4. När vill/behöver du komma hem? Runt 20, 21, 22 Juni
  5. Hur länge vill du vara borta? 16-18 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2
  7. I vilken kabinklass? Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oneworld, Staraaliance eller Skyteam
  9. Vad är din budget? (per person) Ca 5,000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Pris och kort restid
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men de behöver inte åka hem ifrån samma ställe som de kommer till, optimalt är nog t.ex flyga till Orlando och hem från Dallas, eftersom de vill åka bil emellan.
 

fcx

Medlem
Som vanligt är Tjossan Air sällan billigast, det finns fullservicebolag med både bättre pris och service. BA brukar ha bra priser till/från Miami, så även denna gång. Exempelresor nedan, finns andra datum/tider för samma pris.

1.JPG

2.JPG
 
Som vanligt är Tjossan Air sällan billigast, det finns fullservicebolag med både bättre pris och service. BA brukar ha bra priser till/från Miami, så även denna gång. Exempelresor nedan, finns andra datum/tider för samma pris.

Visa bifogad bild 30655

Visa bifogad bild 30654
Japp, Norwegian lever mycket på ryktet, och på sökmotorerna misstänker jag. Tack för tipset om Miami, det är också på listan för dem.

Finns det någon bra sökmotor för openjaw med OneWorld? Jag använder united.com för StarAlliance, men inte hittat någon för OW.
 

fredrik996

Medlem
Använd en resebyrå på nätet och sök lägg sedan på nån hundralapp och boka på flygbolagets hemsida?
Typ flygresor.se och momondo
 
Toppen