Senaste nytt

Bonus/visaresa i Mars

Ozz

Medlem
Vi (Fru Ozz & jag) håller på att planera en "visarun" från Thailand i början (utresa 3-8/3) av mars och vi är lite villrådiga om var vi vill åka. Därför kastar jag nu ut frågan och hoppas på några bra och kanske udda tips om var Thai kan ta oss en tidig vårvecka i mars. Vi tänker oss att vara borta i en vecka/10 dagar.

Vi har efter förlängd guldstatus på Thai fått "guldbonusen" att kunna boka en resa för halva poängen och vi har även för avsikt att utnyttja en fri uppgradering. Vi har i dagsläget 55000 poäng var och det innebär att vi kan boka en resa som kostar 110' poäng. Vi skulle vilja testa first class och har då för avsikt att boka business med uppgradering om det finns några platser.

Vi funderade tidigt på att åka till Tokyo men tycker nog att det är för kallt där i början av mars. Vi har också funderat på Sri Lanka men har egentligen inget som lockar där mer än att vi inte varit där och skulle vilja "bocka av det" på listan. Vi har även funderat på att flyga till Manilla för vidare transport till Boracay men att "offra" en bonusresa för halva poängen på en kort resa till Filippinerna känns lite onödigt.

Vi vill inte åka till Perth, Singapore, Malaysia, Kambodja, Hongkong eller Bali eftersom de platserna redan "är gjorda" sedan tidigare.

Detta inlägg är alltså ingen förfrågan om biljettsök utan mer ett inlägg där jag söker tips om nåt kul ställe att besöka. Vi vill gärna att det är varmt och skönt på platsen och att temperaturen inte går under 20-25 grader. Det funkar lika bra med en storstadsresa som en solsemester. Vi befinner oss i Phuket men åker lika gärna ut via Bangkok.
 

Fredrik

Medlem
Hur är intresset för Vietnam? Jag vet inte så mycket om semesterorter men är själv intresserad av bl.a. Ho Chi Minh-staden.
 
R

rstenelo

Guest
Med de villkoren du skriver - inte för kort men ändå kanske inte för lång (poängen ska räcka), värme, Thai destination - så kanske Dubai?

Edit - eller Muscat, Oman
 
Last edited by a moderator:
Jag vet inte om poängen räcker eller om det garanterat är minst 20 grader i mars, men jag säger Melbourne och Auckland. Är ni äventyrligt lagda kanske Karachi eller Lahore funkar.
 

Matsson

Medlem
Ta en vecka i Maldiverna. SQ via Singapore till Male, SQ släpper iregel två businessplatser på varje flight. Skall väl gå att boka med Thaimiles?
 

Per N

Medlem
Ganska säker. Tidigare var det i alla fall så att biljetten måste vara i Q-klass eller högre och att det inte gäller poängbiljetter. Värt att kolla med Thai dock.
 
Toppen