Senaste nytt

Lounge Guide SAS Business Lounge Göteborg-Landvetter

MarcusC

Medlem
SAS Business Class Lounge

Göteborg Landvetter Flygplats

Picture 002.jpg
Läge
Utrikes Transithallen vid Gate 17.

Access
*Business class biljett
*Star Alliance guldkort
Även EBG resenärer med City Airline har tillträde.

Picture 008.jpg


Allmänt
Luftig lounge med ganska bra utrymme. Stora fönster ut mot gate 17 och plattan.


Picture 007.jpg
Mat och dryck
Begränsat utbud av mat & dryck. Maten oftast helt ok, men inget speciellt. På morgonen frukostutbud med rostad bröd samt diverse pålägg och frukt. Resten av dagen snacks, och pålägg för att kunna göra sin egen smörgås. Ibland även diverse ostar & ölkorv.
Öl & Vin endast på kran, likaså läsk & vatten. 1 kaffemaskin samt lite kakor och chips.

Dusch & Toaletter
Ingen Dusch. Toaletter finns utanför loungen.

Picture 005.jpg
 

Attachments

  • Picture 003.jpg
    Picture 003.jpg
    81 KB · Visningar: 2 019

agehall

Medlem
En sak som jag undrar över är vad skillnaden mellan Scandinavian och Business loungerna är..? Är det skillnad på vad de erbjuder i dem eller är det bara att de reserverat en del till folk som faktiskt reser i C?
 

tourist

Medlem
En sak som jag undrar över är vad skillnaden mellan Scandinavian och Business loungerna är..? Är det skillnad på vad de erbjuder i dem eller är det bara att de reserverat en del till folk som faktiskt reser i C?

Tvärtom, det är Scandinavian-loungerna som är reserverade för *G, "otrogna" biz-resenärer släpps inte in.

Det är väl bara på ARN och CPH det finns både och? På ARN har jag haft tillfälle att jämföra samma dag några gånger, och det är större mat- och dryckutbud i Sca-loungen, men å andra sidan kan det ofta vara lättare att få en lugn plats i Bus-loungen. Så har man lång tid att fördriva kan man börja med att äta till vänster och sedan sätta sig och läsa/jobba till höger!
 

HenkeD

Medlem
Det är framförallt mat och dryck som skiljer loungerna åt.

Scandinavian loungerna har vin på flaska (två röda och två vita) medan business loungerna har vin på kran.
Scandinavian loungerna har också olika typer av sprit (vodka, gin, cognac, whisky etc) vilket business loungerna inte alls har.

Maten är också något bättre i Scandinavian loungerna.

Det är även lite skillnad i design och möbler, bl.a. har Scandinavian loungerna soffor och något bredare fåtöljer.
 

MarcusC

Medlem
När vi diskuterar Scandinavian Loungerna, är det inte dax för uppgradering av möblerna i loungen på ARN, fåtöljer och soffor känns ganska insuttna i mitt tycke ?!
 

agehall

Medlem
Jag tycker faktiskt möblemanget på ARN är helt OK. Visst, det ser kanske inte så roligt ut, men det är faktiskt riktigt skönt att sitta där imho.
 

seat56f

Medlem
Lounge vid inrikes resa?

Kommer jag åt SAS lounge på GOT om jag ska med ett plan till ARN? Egentligen handlar det väl om tre frågor:
1. Blir jag insläppt i utrikeshallen?
2. Släpper loungepersonalen in mig?
3. Hur lång tid behöver jag isf från lounge till inrikes?

Har inte mycket koll på Landvetter...
 

MarcusC

Medlem
Jag tror inte du kommer in på utrikes GOT med inrikesbiljett dessvärre. Kontroll personalen brukar hänvisa till Inrikes om du har ett sådan boardingpass.
 

AxelB

Medlem
Kommer jag åt SAS lounge på GOT om jag ska med ett plan till ARN? Egentligen handlar det väl om tre frågor:
1. Blir jag insläppt i utrikeshallen?
2. Släpper loungepersonalen in mig?
3. Hur lång tid behöver jag isf från lounge till inrikes?

Har inte mycket koll på Landvetter...

Den enda chansen är nog om du har transfer och kommer från utlandet, men hur ofta sker det....
 
Toppen