Senaste nytt

Endast CRJ-900NG på Arlanda-Helsingfors framöver?

Hej.
Jag gjorde några spontana sökingar på SAS hemsida på Arlanda-Helsingfors i november 2015.
Det verkar som samtliga SAS flighter då kommer flygas med CRJ-900NG.
Jag antar att det blir Blue1 eller Cimber som kommer utföra flygningarna.

Nu på senare tid har ARN-HEL flugits med en mix av B717(Blue1),B737(SK) och ATR-72(Jettime)
 

fcx

Medlem
ÄNTLIGEN! CRJ från Arlanda!

Logiskt beslut på en så kort sträcka. Beläggningen brukar heller inte vara alltför bra på linjen idag.
 

AABack2ARN

Medlem
Beläggningen brukar heller inte vara alltför bra på linjen idag.

Är det Finnair som tar all trafik, eller vad beror det på? Tycker Finnairs priser oftast verkar höga (om man bara skall vara borta över dagen eller undvika natt mellan lördag och söndag) medan SAS med sitt enkelprissystem borde ha en fördel. Det var förvisso länge sedan jag flög SAS till Helsingfors men då tyckte jag beläggningen verkade ok.

Finnairs plan (i alla fall de som fungerar som anslutningsflyg till longhaul) är förvisso mycket fullare - det kan jag hålla med om.
 

HenrikT

Medlem
Flög Arn-Hel-Arn nyligen och båda avgångarna var knökfulla. Så trevligt med B717. Min kollega som inte är ett dugg intresserad av flygplanstyper sa att det var det skönaste plan hon åkt med. :)
 

fcx

Medlem
Är det Finnair som tar all trafik, eller vad beror det på? Tycker Finnairs priser oftast verkar höga (om man bara skall vara borta över dagen eller undvika natt mellan lördag och söndag) medan SAS med sitt enkelprissystem borde ha en fördel. Det var förvisso länge sedan jag flög SAS till Helsingfors men då tyckte jag beläggningen verkade ok.

Finnairs plan (i alla fall de som fungerar som anslutningsflyg till longhaul) är förvisso mycket fullare - det kan jag hålla med om.

För ett år sedan kändes det som att SAS hade bra beläggning, och då dubblerade SAS priserna, och Finnair halverade. Sedan dess har priserna närmat sig varandra igen. Finnair är dock fortfarande dyra på enkelbiljetter och flexibla biljetter.

Vissa SAS-avgångar är fulla, men det är oftare fallet att man är enda Plus-passageraren på 9 rader...
 

NotRyan

Medlem
Den firman jag jobbar på har ganska många resande mellan Stockholm - Helsingfors (och för övrigt mellan alla huvudstäderna), och vi kan/får inte boka SAS längre inom Norden, så där har SAS tappat ENORMT mycket....
 
Toppen