Senaste nytt

Försening United airlines 9 timmar på washington.

pling, jag och @jumbooze ankom 45 min tidigt från Honolulu och var på väg ut med första flighten till London vid 09:35 här på morgonen. Nu på grund av tekniska problem är flighten försenad till 18:30.

Dom har bokat om oss på flighten till London 18:35 som är planerad att gå med en annan tjärra, alltså inte orginal flighten som vi var bokade på.

Vi har fått 2 st 7 dollars vouchers för mat, inte mycket mer. Nu vet jag att USA är de hopplöst när de gäller förseningar, jag frågade om dom kunde ge oss en omrouting direkt till stockholm, va en chansning men det sa dom nej till direkt....

Går det att få ut så mycket mer här eller sitter vi fast här med 14 dollar?
 

Alx

Medlem
Dessvärre så gäller inte EC261/2004 United på väg till Europa. Åt det hållet gäller det enbart europeiska flygbolag. Min erfarenhet vid förseningar med amerikanska flygbolag är att de inte ersätter någonting mer än möjligtvis, som i ert fall, någon voucher för mat/dryck som brukar räcka till en macka.

Jag skulle vänligt fråga någon annan representant om det inte går att bli ombokad till ARN-kärran. Det låter konstigt att de inte skulle gå med på det förutsatt att ARN är er slutdestination i bokningen.

Min erfarenhet av United vid förseningar från USA är att de i vart fall alltid har erbjudit bästa möjliga ombokning även om det har inneburit helt andra routings eller till och med helt annan slutdestination. Vid ett tillfälle var jag dock tvungen att fråga en annan person än den som först sa blankt nej.
 
Dessvärre så gäller inte EC261/2004 United på väg till Europa. Åt det hållet gäller det enbart europeiska flygbolag. Min erfarenhet vid förseningar med amerikanska flygbolag är att de inte ersätter någonting mer än möjligtvis, som i ert fall, någon voucher för mat/dryck som brukar räcka till en macka.

Jag skulle vänligt fråga någon annan representant om det inte går att bli ombokad till ARN-kärran. Det låter konstigt att de inte skulle gå med på det förutsatt att ARN är er slutdestination i bokningen.

Min erfarenhet av United vid förseningar från USA är att de i vart fall alltid har erbjudit bästa möjliga ombokning även om det har inneburit helt andra routings eller till och med helt annan slutdestination. Vid ett tillfälle var jag dock tvungen att fråga en annan person än den som först sa blankt nej.

Vi har bokade biljetter till London enbart sen separat biljett till stockholm med sas för min del.... Den flighten kommer jag ändå hinna med då den går dagen efter. Förstår också att dom inte bokar om mig direkt på arn tjärran från ewr för dom får ju inte betalt för de som dom säger....

Sas mastercard hjälpte inte heller, de gäller inte förseningar vid mellanlandningar.....

Får dra de med min reseförsäkring.
 

AABack2ARN

Medlem
Frågan är om det verkligen är dyrare att flyga er till Arlanda kontra London? Givetvis beroende på bokningsläget på respektive flyg...
 

fcx

Medlem
Sas mastercard hjälpte inte heller, de gäller inte förseningar vid mellanlandningar.....

Får dra de med min reseförsäkring.

SAS Mastercard kommer väl att hjälpa? Du blir ju 9 timmar sen till London som är din slutdestination (på den biljetten), vilket borde ge 1000 SEK i ersättning om du köpte resan på det kortet.

Annars kan ni ju åka in till stan på 9 timmar. Vem vet, det kanske finns någon BC:are att möta upp, hej @sembl!
 

NotRyan

Medlem
SAS Mastercard kommer väl att hjälpa?

Nej, tyvarr inte.... :(
--------------------------------------------------------------------------------------
Försäkringsförmånerna gäller för resor som påbörjats från plats
i Norden eller annan plats i land inom EU där försäkrad har sin
ordinarie bostad eller arbetsplats, nedan kallad bostaden.
 
Frågan är om det verkligen är dyrare att flyga er till Arlanda kontra London? Givetvis beroende på bokningsläget på respektive flyg...

Tyckte det också, jag bad verkligen snällt men de sa blankt nej. Verkar som enligt expertflyer att UA avgången från EWR inte avgår idag, bara SK904 som syns.

Vi ska hoppa över till Lufthansa loungen nu, finns ju inget ätbart i dom här united club loungerna....

Fick dock en trevlig överraskning från crew på förra flygningen. En flaska rött vin :)

image.jpg
 
SAS Mastercard kommer väl att hjälpa? Du blir ju 9 timmar sen till London som är din slutdestination (på den biljetten), vilket borde ge 1000 SEK i ersättning om du köpte resan på det kortet.

Annars kan ni ju åka in till stan på 9 timmar. Vem vet, det kanske finns någon BC:are att möta upp, hej @sembl!

Jo ringde trygghansa och dom sa bara: gäller inte på mellanlandningar o_O

Vet inte riktigt hur dom tänker där?
 
Toppen