Senaste nytt

Boka bonusresa på andra Skyteam flygbolag

HenkeD

Medlem
Jag har ganska mycket poäng på mitt Flying Blue konto och funderar på att utnyttja dessa till en bonusresa till Asien.

Vet någon hur det fungerar med att boka en bonusresa på andra Skyteam flygbolag än KLM/Air France?

Finns det någon sida där jag kan se platstillgång på bonusresor?
 

Dr. Miles

Expert
FlyingBlue har ganska OK webbsida själv när det gäller sökning av platstillgång av bonusresor.
Innan Northwest Airlines(NW) blev uppköpt av Delta(DL) hade de mycket bra webbsida, men Delta la ner fungerande sida och tvingade medlemmar att använda sin trasig webbsida. :eek:

KVS använder FlyingBlues och Deltas webbsidor som källor, men det blir enklare för dig att söka.
 

HenkeD

Medlem
FlyingBlue har ganska OK webbsida själv när det gäller sökning av platstillgång av bonusresor.
Det verkar faktiskt som det går att boka bonusresor direkt på Flying Blue websidan även för exempelvis Delta och Korean Air. Jag uppfattade det som att det bara var Air France och KLM man kunde boka själv, såg något om att man var tvungen att kontakta medlemsservice för andra bonusbokningar.
 

HenkeD

Medlem
Flying Blue sidorna har designats om såg jag idag, några funktionella förändringar?
Såg något om utökad säkerhet. Annars är det väl bara en uppfräschning.
Flying Blue delen ser helt annorlunda ut, som sidan där man ser antal poäng och utförda flygningar.
 

agehall

Medlem
Flying Blue sidorna har designats om såg jag idag, några funktionella förändringar?

Ja, varken KLM eller AFs sidor är användbara för tillfället. När jag skulle boka min parisresa idag gav jag upp efter 4e försöket och ringde dem istället. Min resa till MWC lyckades jag till slut boka genom att inte vara inloggad. Undrar hur mycket deras försäljning har gått ner pga den här uppdateringen...
 
KLMs hemsida är rätt OK för min smak. Det som jag uppskattar är att man alltid kan se bokningsklassen. Deltas hemsida är ju katastrofalt farlig i sig, speciellt awardsökningen är helt korkad.

Angående KAL har jag läst idag att tillgängligheten av Business och First awards på deras A380 till ICN är rätt bra, 3-5 platser enligt ExpertFlyer. Och det är ju rätt bra med tanke på att inte så många bolag låter boka First via partner.
 
Toppen