Senaste nytt

Eurobonus-status på Austrians web-boardingpass

AABack2ARN

Medlem
Brukar statusen i Eurobonus synas på de boardingpass man får hos Austrian när man checkar in via webben?

Har en flygning med dem och där står status som FQTV, brukar det framgå om man är *Gold (typ SK*G) eller får alla FQTV? Kortet var inlagt i bokningen med EBGxxxxxxxxx.
 

SFC

Medlem
Det blir alltid något knas för mig med statusen när jag flyger Austrian från ARN, oavsett om jag checkar in via web eller över disk.
Det brukar dock alltid fungera från alla andra flygplatser, så jag förstår inte riktigt vad det beror på.
 

AABack2ARN

Medlem
På Swiss boardingpass kan jag också se EBG. Lufthansa var det så länge sedan jag flög med men då tror jag man checkade in via sas.se och EBG visades. Detta var första gången jag checkade in via austrian.com och då syns bara FQTV i rutan för status...
 

spritfet

Medlem
Hade samma problem med Austrians boardingkort från ARN när mitt A3G var reggat på webben. Dock kom poängen kom in som den skulle.
 

AABack2ARN

Medlem
Det blev nog både fel och rätt...

På utresan skrevs status som FQTV på boardingkortet men eftersom planet var i princip fullt hade vi blivit "automatincheckade" och fått sittplatser valda på första raden (vilket tyder på att OS såg vår status). Vi fick Sequence number som jag skulle vilja påstå var baserade på alfabetisk ordning...

På hemresan checkade vi åter in online, men då fanns inte våra EB-nummer med i webforumläret utan dessa var vi tvungna att lägga in manuellt. Då var det förvisso en "LH-flight operated by OS" plus en "LH-flight operated by SK". Då fångade systemet upp vår status och skrev ut SK*G

Förbenat irriterande att *A inte kan få detta att fungera bättre (och ja jag vet att en del av problemet säkert låg i att det var codeshares involverat men ändå)
 

teknik

Medlem
Vet att det här är en gammal tråd men tyckte det var onödigt att skapa en ny.
Har själv också haft problem med att få XX*G att synas på boardingkortet med incheckningen och passade på att testa lite olika saker eftersom jag hade många bokningar.

När jag försöker checka in som vanligt Austrian Airlines - book cheap flights fast and easy är resultaten varierande. Ibland fungerar det, ibland inte. I synnerhet med flera personer i samma bokning kan det ibland uppdateras för en person och försvinna för en annan.

Lösningen är att klicka på "Advanced Search" och använda eticketnummer (ej referens). Är man flera personer på samma bokning får man göra det en åt gången. Har konsekvent fått ut boardingkort med XX*G på detta vis.
Om man använder Austrians mobilapp efter detta så återgår statusen till FQTV, så ladda ner PDF eller PKPASS direkt med datorn.
 
Toppen