Senaste nytt

Boende New York | påsk | 2015

johan_fbg

Medlem
Inspirerad av mallen för flygbiljetter ställer jag frågan om hjälp för kommande hotellvistelse. Ska till New York över påsk, då priserna verkar skjuta iväg extra mycket. Tar emot alla tips jag kan få: Hotwire/Airbnb/försök till statusmatchning/vänner som hyr ut lägenheter/vanliga hotell.

  1. Var är din destination? New York City
  2. När vill/behöver du checka in? 01APR2015
  3. När vill/behöver du checka ut? 07APR015
  4. Hur många gånger kan du tänka dig byta boende? Max 1 gång
  5. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och ett barn (5 månader)
  6. Vilket typ av boende? Hotell, B&B, egen lägenhet, båt
  7. Föredrar du någon hotellkedja? Helst inom Club Carlson men det är svårt med mina krav dessa datum.
  8. Föredrar du något område? Öppen för förslag men om det är utanför Manhattan bör det vara ganska enkelt att ta sig till Manhattan med tunnelbana, kanske 10-20 minuter.
  9. Vad är din budget? (per rum och natt) max 2000:-
  10. Vad är det viktigaste för dig? Nära maxbudgeten får boendet gärna vara en upplevelse i sig, annars är rent och fräscht boende ett minimum krav. (Vet att detta kan vara lite av ett lotteri i den här staden.)
  11. Har du status på något hotellprogram? Gold Elite på Club Carlson.
  12. Har du några bonuspoäng? Ca 150k hos Club Carlson.
 
Last edited:

Matsson

Medlem
Affinia mitt emot Madison square garden kostar 2500 men ger bra värde för pengarna över påsk. Vi bodde 2012 med 3 barn, okej standard bra personal och,för våra önskemål, ett utmärkt läge.
Trevlig resa !
 

Totopez

Medlem
Jag har hört många som gillat Country Inn and Suites i Queens. Brukar också rekommenderas på Tripadvisors forum. Club Carlson, halva din budget inkl frukost, går snabbt att ta sig in till Manhattan med tunnelbana.

Lite konstigt med bokningsläge, det verkar inte finnas tillgänglighet för hela din period, men söker man dag för dag så finns det. Ev ett rumsbyte, men det brukar gå att lösa vid kontakt med hotellet, plus att det är rätt långt kvar.
 

Agö

Medlem
Jag har hört många som gillat Country Inn and Suites i Queens. Brukar också rekommenderas på Tripadvisors forum. Club Carlson, halva din budget inkl frukost, går snabbt att ta sig in till Manhattan med tunnelbana.

Lite konstigt med bokningsläge, det verkar inte finnas tillgänglighet för hela din period, men söker man dag för dag så finns det. Ev ett rumsbyte, men det brukar gå att lösa vid kontakt med hotellet, plus att det är rätt långt kvar.
Värsta hotellet jag någonsin bott på. Undvik till varje pris Country Inn and Suites i Queens.
 

TurE

Medlem
@johan_fbg
Jag och tjejen bodde på Radisson Martinique on Broadway i början på december, det är inget lyxhotell men vi ville bara ha allting centralt samtidigt som vi bodde relativt billigt och eftersom ingen av oss hade varit där tidigare så var det värt att testa detta.
Fördelen enligt mig är att det ligger ca 600 meter ifrån Pen Station och vi flög med SAS till EWR (Newark) och därifrån så kan man ta tåget in till Pen Station som kostade 12,5 dollar enkel väg, vilket är förhållandevis billigt om man vill ta sig in till Manhattan.
Det skall tilläggas att jag var CCG medlem men fick ingen uppgradering då tjejen hade varit så "duktig" och bokat hotellet via hotels.com. Det var sista gången hon fick förtroendet att boka hotell när jag ej är med =)
Trevlig resa, vilken underbar stad :)
 

Totopez

Medlem
Värsta hotellet jag någonsin bott på. Undvik till varje pris Country Inn and Suites i Queens.
Vad gör det till det "värsta någonsin", och vad jämför du med? omdömena på Tripadvisor är varierade, men de flesta positiva.

Det är ett budgethotell, men för 1000kr natten och tio minuter från Manhattan verkar det prisvärt. Om du inte har en historia om bed bugs, mord, avföring på väggarna eller gäster som skjuter fultjack i frukostmatsalen?
 

Agö

Medlem
Vad gör det till det "värsta någonsin", och vad jämför du med? omdömena på Tripadvisor är varierade, men de flesta positiva.

Det är ett budgethotell, men för 1000kr natten och tio minuter från Manhattan verkar det prisvärt. Om du inte har en historia om bed bugs, mord, avföring på väggarna eller gäster som skjuter fultjack i frukostmatsalen?
Vi bodde nio dagar på detta hotell förra året. Det var ett misstag. Vad sägs om följande:

1. Rum i källaren (våning -1) med ett minimalt takfönster mot parkeringen. Som CCC...

2. Den s.k. frukosten bestod av flingor och kaffe. Eftersom det omöjligt att få plats i den lilla loungen hoppade vi över detta efter första natten.

3. Oförskämd och okunnig personal. Nivån av service var den lägsta jag någonsin upplevt.

4. Slitna rum där heltäckningsmattorna i rummet hade fläckar och i övrigt var solkiga.

5. Receptionsområdet var varje dag fylld med ett berg av väskor. Vem som helst hade kunnat gå in och ta för sig. Något bagagerum fanns inte.

Jag klagade naturligtvis och fick tillbaka 70 000 poäng motsvarande två nätter från CC centralt.

Med andra ord: jag tycker inte att det är prisvärt och skulle inte rekommendera detta skräp ens till min värste fiende.
 

kexxcream

Medlem
IHG Holiday Inn Express South runt hörnet av Macy's/Radisson, 500 meter från Pen Station, enkelt och bra om man värderar läge och pris.

Ta även en titt på Rocketmiles och Hotelscombined för att jämföra hotelpriser med möjlighet att tjäna poäng till USDM eller BAEC, exempelvis.
 

Matsson

Medlem
Glömde nämna spjälsäng,stora rum ,kokmöjligheter( välling barnmat) samt vid vår vistelse flera barnfamiljer på hotellet. Dom kan även ordna barnvakt då ni har Madison square garden 5 min bort, läge för hockeymatch utan barn?
 
Toppen