Senaste nytt

Transfertid vid byte till tåg München flygplats

helgonet

Medlem
Lördag 27 december anländer jag München 20:55 med en incheckad väska. Samma kväll vill jag ta mig till Salzburg. Det går ett tåg från München flygplats kl 22:04. Jag har aldrig haft München som slutdestination för flygresa och kan därför inte bedöma mina chanser att hämta upp väskan och hinna med tåget. Nästa (och sista) tåg för kvällen är 23:05, men den biljetten är 80€ dyrare. Jag kan tänka mig att det kan bli på håret att hinna med till 22:04, vad tror ni?
 

fcx

Medlem
Flyger du med Lufthansa får du ju räkna med 5-50 minuters försening, samt att ni får åka buss in till terminalen. Går det inte att köpa biljett på stationen?
 

helgonet

Medlem
Jag hade glömt bussarna...ja då blir det tight, kanske tar jag en natt i München och åker till Salzburg tidigt nästföljande morgon.
Tack för svaren!
 

Morgan

Medlem
Fast 69 minuter på att ta sig från planet till flygplatsens tågstation och få med sig en väska måste väl vara god marginal om det är i tid? Jag brukar tänka att det tar en timme att ta sig till centrala Stockholm från flygets ankomst på ARN, då ingår ju 20 min Arlanda express och 5-10 minuters väntan på tåget i snitt...

Jag kommer inte hjälpa dig om det blir strul tyvärr, men skulle nästan våga chansa själv...

Relativt problemfri flight i regel:
FlightStats - (LH) Lufthansa 2419 On-time Performance Rating
 

MarcusC

Medlem
Avgår tåget från flygplatsen 22:04 är det ju gott om tid. Max 5-10 min från ankomsthallen till S-bahn stationen. Vill man hinna in till Hauptbahnhof vart jag tror Salzburg tågen går är det
väldigt tight med tid, möjligen att det kan funka vid "on time" ankomst samt ej bussgate och inget bagage...
 
Toppen