Senaste nytt

Två alternativ i business class till Sydney. Hur hade ni gjort?

HenrikT

Medlem
Hej,

Jag ska åka till Sydney i business class och har fastnat för två alternativ. Nu har jag hamnat i läget att jag inte kan bestämma mig för vilket alternativ som är bäst. Därför frågar jag er nu om råd.

Alternativ 1: Stockholm-Dubai-Sydney-Dubai-Stockholm med Emirates

Ett något dyrare alternativ men snabbare resa. A380 på de långa sträckorna.

Alternativ 2: Stockholm-Zürich-Singapore-Sydney-Bangkok-Wien-Stockholm

Swiss till Singapore och sedan Singapore Airlines till Sydney. På hemvägen är det Thai till Bangkok och sedan Austrian till Stockholm.
Detta alternativ är typ 4000 kr billigare men 8 timmar längre resa. Inte A380 med SQ.

Restiden är inte helt avgörande, snarare bra service, mat och lounger.

Hur hade ni gjort?
 
Samma här, helt klart alternativ 2. Kul att testa 4 bolag, och dessutom Singapore Airlines. Har du 8 timmars stop i Singapore och/eller Bangkok så kan du alltid ta dig in till city.
 

Dr. Miles

Expert
Alternativ 2: Stockholm-Zürich-Singapore-Sydney-Bangkok-Wien-Stockholm

Swiss till Singapore och sedan Singapore Airlines till Sydney. På hemvägen är det Thai till Bangkok och sedan Austrian till Stockholm.
Detta alternativ är typ 4000 kr billigare men 8 timmar längre resa. Inte A380 med SQ.
Det finns Singapore Airlines A380 flygningar till Sydney om du får välja avgångar.

Däremot Singapore Airlines flygningar med renoverad Boeing 777-200ER har nya Business class stolar.
http://www.businessclass.se/forum/t...rar-nya-first-business-class-säten-2013.6128/
 
Toppen