Senaste nytt

Bonusresa (Amex 2-4-1) med infant

Kris

Medlem
Håller på att smida planer för nyttjande av Amex 2-4-1 bonusresa under 2015. Någon som har erfarenhet av hur det funkar med bokning för infant? Use case:
* Två vuxna som vill resa business med infant
* Använda Amex 2-4-1
* Utgångspunkt CPH
* Destination fortfarande okänd. ANA tools kör varmt...

Frågor
1. Förutsatt att infant åker i korg/föräldrarnas knä (inget eget säte alltså), behöver man ta höjd för infant vid letandet av bonusplatser? Eller räcker det att hitta två platser för att kunna boka in oss alla tre?
2. Kan de boka in oss alla tre vid telefonbokning av Amex 2-4-1 på en gång?
3. Vad kommer man månne betala för infant i EB-poäng? 10% av fullpris?

Andra tips eller ideer om saker jag kan ha missat mottages tacksamt.

/Kris
 
När jag åkte med infant in lap för tre år sedan så behövde det bara finnas två platser.

Ja, de kan boka alla tre, sen om de vill göra det är en annan sak.

Inga poäng överhuvudtaget.
 
Frågor
1. Förutsatt att infant åker i korg/föräldrarnas knä (inget eget säte alltså), behöver man ta höjd för infant vid letandet av bonusplatser? Eller räcker det att hitta två platser för att kunna boka in oss alla tre?
2. Kan de boka in oss alla tre vid telefonbokning av Amex 2-4-1 på en gång?
3. Vad kommer man månne betala för infant i EB-poäng? 10% av fullpris?
Utifrån min ringa kunskap i ämnet är min erfarenhet följande:
1. Det räcker med två platser.
2. Ja
3. Infants åker gratis på poängbokningar (se EuroBonus partners - Spend your points on our airline partners - SAS )
Men någon mer får gärna bekräfta att jag har rätt, känner mig inte helt hundra. Det kan ha ändrats etc... EDIT: Missade att @Golfkillen redan svarat, men eftersom vi svarat samma sak så verkar det ju stämma! :)
 

Dr. Miles

Expert
Utifrån min ringa kunskap i ämnet är min erfarenhet följande:
1. Det räcker med två platser.
2. Ja
3. Infants åker gratis på poängbokningar (se EuroBonus partners - Spend your points on our airline partners - SAS )
Men någon mer får gärna bekräfta att jag har rätt, känner mig inte helt hundra. Det kan ha ändrats etc... EDIT: Missade att @Golfkillen redan svarat, men eftersom vi svarat samma sak så verkar det ju stämma! :)
Den sidan du hänvisar till gäller för core SAS och partner (Wideroe, Estonian Air).
Jag har ingen erfarenhet själv men det är tveksamt om infanten får resa fri vid bonusresor med andra Star Alliance flygbolags flygningar
 
Den sidan du hänvisar till gäller för core SAS och partner (Wideroe, Estonian Air).
Jag har ingen erfarenhet själv men det är tveksamt om infanten får resa fri vid bonusresor med andra Star Alliance flygbolags flygningar
Ja, sorry var lite snabb där. Efter att ha googlat på det verkar det vara olika beroende på vilket flygbolag det är. En salig röra till och med, och för säkerhets skull verkar det vara olika beroende på vem i kundtjänst som svarar, baserat på vad folk skriver i forumen. Det ska bli intressant att få reda på vad @Kris kommer fram till!
 

Bryant

Medlem
Håller på att smida planer för nyttjande av Amex 2-4-1 bonusresa under 2015. Någon som har erfarenhet av hur det funkar med bokning för infant? Use case:
* Två vuxna som vill resa business med infant
* Använda Amex 2-4-1
* Utgångspunkt CPH
* Destination fortfarande okänd. ANA tools kör varmt...

Frågor
1. Förutsatt att infant åker i korg/föräldrarnas knä (inget eget säte alltså), behöver man ta höjd för infant vid letandet av bonusplatser? Eller räcker det att hitta två platser för att kunna boka in oss alla tre?
2. Kan de boka in oss alla tre vid telefonbokning av Amex 2-4-1 på en gång?
3. Vad kommer man månne betala för infant i EB-poäng? 10% av fullpris?

Andra tips eller ideer om saker jag kan ha missat mottages tacksamt.

/Kris

Jag har precis bokat en 2-4-1 med inf med *A. Förra året bokades en resa som genomfördes i somras, då flög vi endast SAS.

1. Ja, det behövs bara 2 platser om du har inf in lap. Kolla tillgången på united.com

2. Det är inga som helst problem att boka 2 vuxna + en inf via telefonbokning.

3. Inf kostar 0 poäng. Däremot får du betala en liten summa pengar. Ex: vår resan nu i sommar kostar 110.000 EBpoäng och 4371:-x2 och inf betalat 500 någonting
 

Kris

Medlem
Tack alla för snabba svar! Verkar klart i SAS-fallet. Får undersöka andra *A om det blir aktuellt. Återkopplar när/om jag vet.

Då återstår bara planerande och letande... :)
 

Kris

Medlem
Återkopplade aldrig själv här. Ett tag sen nu iofs, men min bokning var helt enligt @Bryant recept ovan. Två platser räckte, inga poäng för infant men däremot en mindre summa pengar. Bokade allt via Tallinn. Nytt år, dags att knipa sista chansen med 2-4-1 innan 2års ålder. Sen behöver man ju en 3-4-1... :)
 
Återkopplade aldrig själv här. Ett tag sen nu iofs, men min bokning var helt enligt @Bryant recept ovan. Två platser räckte, inga poäng för infant men däremot en mindre summa pengar. Bokade allt via Tallinn. Nytt år, dags att knipa sista chansen med 2-4-1 innan 2års ålder. Sen behöver man ju en 3-4-1... :)
Jag lade in en ny beställning på ytterligare en unge ungefär vid 2-årsåldern för den första. Allt för att maximera två 2-4-1-vouchers när den yngsta är över två (det är väl därför man skaffar barn?).
 

FFS

Medlem
Jag lade in en ny beställning på ytterligare en unge ungefär vid 2-årsåldern för den första. Allt för att maximera två 2-4-1-vouchers när den yngsta är över två (det är väl därför man skaffar barn?).
Haha.

Sen så har du väl familjekonto så att milagerun kan göras lite snabbare
 
Toppen