Senaste nytt

IHG guldmedlem. Billigaste sättet bli platinumkort elite?

Jag bor 30-40 nätter per år på IHG hotell oftast HI och HI express och är guld elite medlem.Om jag köper IC ambassador kortet kommer jag bli ihg platinumkort då? Eller krävs det IC royal ambassador för det? Finns det något annat sätt att bli Ihg elite billigt?
Kan jag använda statusmatch för ambassador på andra kedjor?
 

agehall

Medlem
Det enklaste i din situation är väl att se till att du bor 40 nätter per år och att du bor på fyra olika hotell hos IHG? Då får du ju platinumstatus via deras fast track.
 

DrKlas

Medlem
@MrBonusHunter: Förutom Platinum-förmånen med 50% extra poäng (istället för 10% för Guld), finns det något speciellt skäl till att du vill bli Platinum? Om till exempel gratis frukost eller bekräftade rumsuppgraderingar hade varit Platinum-förmåner så hade jag kunnat se andra skäl men inte som det är nu.
 

FF#1

Medlem
Enklast att få bra status är att köpa ett ambassador, sen så kan du matcha till platinum om du har nått annat högt kort.
Tex BW diamond eller så.
 
Dels för att det är den hotellkedja jag bor på mest, dels för att jag ser man får mer erbjudanden, dels hoppas jag därigenom kunna matcha till andra hotells högre nivåer och kunna prova på lite bättre rum/hotell än jag normalt gör
 

johhenrik

Medlem
Det finns inget bra sätt förutom att helt enkelt bo ihop det. Men visst, du kan prova att statusmatcha om det funkar. Kostar ju bara din tid att skicka in mailen. Men vid 40 nätter, kommer du inte upp i tillräckligt med poäng då för att bli platinum via dem?

Dock, om du bor på HIE så vet jag inte om bättre rum är nått som behövs. Inte stor skillnad mellan dem skulle jag säga. Ambassador tillför inget för dig om du inte bor på InterContinental lite då och då.
 
Toppen