Senaste nytt

Tips/råd rörande resa Stockholm-Tokyo

JF00

Ny medlem
Åker från Stockholm till Tokyo oktober 2015, ca 7 dagar
Har 115000 EB-poäng
Får troligtvis inte ihop 140.000 poäng som behövs för en bonusresa i C med ANA eller Lufthansa, vad kostar ungefär skatterna på dessa?
Värt att boka en enkelbonusresa med ANA C eller Lufthansa C dit och SAS Go hem eller går det att blanda bolag och bokningsklasser på en samma awardresa?
Ungefär hur mycket kostar skatterna om jag skulle hitta en Lufthansa F dit? Då får jag boka två enkelresor så jag enkelt kan boka av ditresan och hoppa på Lufthansaflyget
Finns det på något sätt en möjlighet att köpa en enkelbiljett hem från Tokyo till Stockholm för under 3.000-4.000 kr?

Hur hade ni gjort?
Kan göra av med alla poängen men vill inte spendera mer än 5000kr
 

agehall

Medlem
För att få reda på skatter - slå upp motsvarande resa på ITA Matrix och kolla vad skatterna blir. Det stämmer rätt bra med vad du får betala på en award. Tror det står i någon av @Dr. Miles stickies om hur man bokar bonusresor hur man gör i detalj.
 

Brandten

Medlem
Nu ska jag erkänna att jag är lite ovetande om era bonusresor här på forumet... Men varför betala massa skatt på en poängresa när en flygbiljett till Tokyo inte går på mer än (mellan) 4000 och 6000 (visserligen med SU, BA eller EK)?
 

Lallarn

Medlem
Nu ska jag erkänna att jag är lite ovetande om era bonusresor här på forumet... Men varför betala massa skatt på en poängresa när en flygbiljett till Tokyo inte går på mer än (mellan) 4000 och 6000 (visserligen med SU, BA eller EK)?

Vi tittade på priset för samma resa vid bokningstillfället (två veckor innan) och då låg det på ca 78 000 SEK. På samma dag som utresan låg priset på ca 100 000 SEK (för den eminenta biljettkategorin "First Flex").
 
Toppen