MarcusC
Medlem
Göteborg -Newark... I hopp om nya LH F....Via MUC. Hade en z klass med LHs business 1212€ erbjudande. LH412 opereras främst av a340-600 och har de senaste månaderna oftast haft nyaF kabinen. Under dec och början av Januari var det i stort sett alltid en av LHs 2 München baserade 340-600 med nya F. Så jag "slog"till och brände 65000miles&more poäng. Tänkte 3:e gången gilt kanske efter "missar" från FRA, där jag knappast förväntat mig den nya kabinen heller.
Lufthansa är ju dock duktiga byta flygplan emellanåt och under slutet av januari började man flera dagar i veckan använda
A340-300 istället..hmm...nåväl vi får se vad som händer. Resdagen kommen, kollar på mina bokningar på lufthansa.com och kan konstatera F kabinen ser tom ut sånär som på mig. Och det är en A340-600 planerad.
Skippar online check in, och checkar in i SAS Business disk på landvetter, har en väska som jag vill se till få HON taggad, vilket blev fixat, efter lite letande efter en HON tagg. Tjejen i check in konstaterade själv att LH har stenkoll på väskor med denna tag. SAS kan inte få ut boarding kort MUC -EWR idag..nåja gör ingen skillnad för mig, dock funderar jag lite om LH kanske glömmer skicka en bil och möta mig i MUC, med ett undantag har alltid Augsburg Airways ERJ195 parkerat Apron i MUC...
Lång kö i Landvetters nya uppfräschade säkerhetskontroll, som helt klart är ett lyft. Tyvärr hade man endast en enda linje öppen. Med Norwegian avgång till Las Palmas, KLM till AMS och Turkish till IST var det en rätt lång kö. Nåväl kom igenom och hann ta en sväng in till SAS business lounge. Ganska glest med folk där inne och ganska glest med mat & dryck (som vanligt..)
Flighten från MUC var ca 20 min sen in. Parkerade lämpligt vid gate17. Så jag kunde iaktta D-AEMC från Augsburg Airways. Notera att väskan med HON tag på flaket den hanteras separat . Så onekligen dedikerad hantering.!
2rader business...ja enda skillnaden mot övriga rader är ju blockerat säte bredvid. Vi är 2 i C och ett 80 tal i ekonomi. LH C inom Europa harctyvärr i mitt tycke blivit mycket sämre. Servicen är proffisionell, men såväl dryck som mat är verkligen rätt torftigt. ( ja om man ex vis jämför LX,BA eller SK Jag hade inga planer på att äta så mycket, det enda som var aptitligt var brödet.
Flygtiden GOT-MUC är ca 1:45, på samma flygtid serverar ex vis SAS en varm måltid. Nåväl en kvart sena landar vi.
Lite udda men idag parkerar dessutom Flighten på Apron position vid T1.. Inte hänt mig sedan LH flyttade till nya T2. Då är det ju trevligt se nedan bil...
Fortsättning följer...
Lufthansa är ju dock duktiga byta flygplan emellanåt och under slutet av januari började man flera dagar i veckan använda
A340-300 istället..hmm...nåväl vi får se vad som händer. Resdagen kommen, kollar på mina bokningar på lufthansa.com och kan konstatera F kabinen ser tom ut sånär som på mig. Och det är en A340-600 planerad.
Skippar online check in, och checkar in i SAS Business disk på landvetter, har en väska som jag vill se till få HON taggad, vilket blev fixat, efter lite letande efter en HON tagg. Tjejen i check in konstaterade själv att LH har stenkoll på väskor med denna tag. SAS kan inte få ut boarding kort MUC -EWR idag..nåja gör ingen skillnad för mig, dock funderar jag lite om LH kanske glömmer skicka en bil och möta mig i MUC, med ett undantag har alltid Augsburg Airways ERJ195 parkerat Apron i MUC...
Lång kö i Landvetters nya uppfräschade säkerhetskontroll, som helt klart är ett lyft. Tyvärr hade man endast en enda linje öppen. Med Norwegian avgång till Las Palmas, KLM till AMS och Turkish till IST var det en rätt lång kö. Nåväl kom igenom och hann ta en sväng in till SAS business lounge. Ganska glest med folk där inne och ganska glest med mat & dryck (som vanligt..)
Flighten från MUC var ca 20 min sen in. Parkerade lämpligt vid gate17. Så jag kunde iaktta D-AEMC från Augsburg Airways. Notera att väskan med HON tag på flaket den hanteras separat . Så onekligen dedikerad hantering.!
2rader business...ja enda skillnaden mot övriga rader är ju blockerat säte bredvid. Vi är 2 i C och ett 80 tal i ekonomi. LH C inom Europa harctyvärr i mitt tycke blivit mycket sämre. Servicen är proffisionell, men såväl dryck som mat är verkligen rätt torftigt. ( ja om man ex vis jämför LX,BA eller SK Jag hade inga planer på att äta så mycket, det enda som var aptitligt var brödet.
Flygtiden GOT-MUC är ca 1:45, på samma flygtid serverar ex vis SAS en varm måltid. Nåväl en kvart sena landar vi.
Lite udda men idag parkerar dessutom Flighten på Apron position vid T1.. Inte hänt mig sedan LH flyttade till nya T2. Då är det ju trevligt se nedan bil...
Fortsättning följer...