Senaste nytt

Köpenhamns flygplats (CPH) = Svart hål för bagage?

Appfly

Medlem
Lite lätt frustrerad, har på kort tid flugit via CPH och två av två gånger så har mitt incheckade bagage inte kommit fram. Senast dök det upp 22 timmar senare och idag dök endast 2 av 4 incheckade väskor upp och en av väskorna som kom fram var dessutom skadad så pass illa att den spruckit . Det blir minst 24 tim försening på bagaget även denna gång, leverans troligen först på julafton.

Pratade med killarna vid "baggage tracing" och de sa att situationen var helt sanslöst just nu, varje flyg som kom (antar från CPH) saknade bagage som sedan kom med nästa o.s.v. och så hade det varit i ett par dagar.

Har det uppstått ett svart hål i CPH bagagehantering månne? Någon med samma erfarenhet? Ska tillägga att SAS tig sitt ansvar förra gången fulkt ut och ersatte mina utlägg så över dem ska ingen skugga falla.
 

fcx

Medlem
Min erfarenhet av CPH och bagage är annars vattenslangen de använder för att spola väskorna. Varför är de annars alltid blöta när man åker via CPH, även om det inte regnar ute?
 

Senator

Moderator
Jag kan också meddela att kombinationen av CPH och bagage representerar en stor majoritet av mina fall av tappat bagage...
 
Ankomst med flight från ARN till CPH i somras fick jag stå och vänta 45 min innan ens första bagaget började rulla ut på bandet.... Har dock aldrig varit med om att väskor försvunnit, dock aldrig gjort ett byta där utan bara avgått eller ankommit.
 

telelina

Medlem
Min väska höll på att komma bort en gång. Precis efter att jag varit & lämnat en en claim på lost bag, så ser jag den komma där på ett helt annat bagageband! :) För 4 år sedan fick jag vänta i ca 2.5h på väskan på CPH eftersom att luckan på planet till bagageutrymmet frusit fast, men ingen väska har kommit bort på CPH. En på Arlanda och en i Madrid.
 
Toppen