Senaste nytt

Transfertid i Zürich - Europa-USA?

ErikLi

Medlem
Kollar på en biljett ARN-ZRH-MIA och föreslagen transfertid är 65 min, känns spontant lite tight men jag har å andra sidan dålig koll på ZRH, vad säger expert panelen?
 

fmansson

Medlem
65 minuter är gott om tid i ZRH. Tror deras MCT ligger på 30-35 minuter. Är man fysiskt frisk så tar man sig från arrival gate till departure gate på 15 minuter med din routing.
 

Matsson

Medlem
Har oftast klarat mej på 15 min , känner inte till någon flygplats utom möjligen MUC som är lika lättnavigerad och effektiv. 65 min är gott om tid även för en pilsner! Trevlig resa!
 

OnlyAFool

Medlem
Skulle säga att det tar lite längre tid beroende på hur tur man har med tåget som går till E terminalen. Ibland kan man nästan behöva vänta 5 minuter bara där. Samt eventuell kö till passkontrollen. Men inga problem att klara av på 65 minuter!
 

FF#1

Medlem
Dessutom är det enligt min erfarenhet bra att möta upp och heja på sena passagerare så att de hinner även om det inkommande planet är sent.
Har fått assistans två gånger när kärran in från ARN varit sen.
 

ulagun

Medlem
Gjorde detsamma resa för en månad sedan men ut från CPH.
Som sagt ovan går det väldigt smärtfritt. Vi tog det lugnt på under 30 minuter, delvis med ett tåg mellan terminalerna (och råmande kor).
Tråkiga var att det inte finns någon egen Senator lounge när man lämnat Schengenområdet utan en gemensam som var klart överbefolkad, stökig samt ganska dålig mat.
 

OnlyAFool

Medlem
Gjorde detsamma resa för en månad sedan men ut från CPH.
Som sagt ovan går det väldigt smärtfritt. Vi tog det lugnt på under 30 minuter, delvis med ett tåg mellan terminalerna (och råmande kor).
Tråkiga var att det inte finns någon egen Senator lounge när man lämnat Schengenområdet utan en gemensam som var klart överbefolkad, stökig samt ganska dålig mat.
Just korna är helt underbara! Nästan så att man vill åka det där tåget några extra gånger enbart pga det :D
 

Thornado

Medlem
Jag flög ARN-ZRH-GRU (med Swiss) i våras och hade rätt så tight connection i Zürich.
Givetvis blev flyget från Arlanda dessutom ganska mycket försenat. När jag klev av så möttes jag vid flygplansdörren av en man med mitt namn på en skylt. Vi gick ner för en trappa till en väntande bil, körde runt planet till lastutrymmet och plockade upp min incheckade väska. Körde sedan vidare till en fristående passkontroll där de kollade mitt pass och sen tillbaka in i bilen igen som körde bort till planet och lämnade av min väska och sen fick jag kliva av och gå upp i terminalen precis bredvid gaten.

Smidigaste transfern någonsin.
 
Toppen