Senaste nytt

SAS specialbaggage?

Newyorker86

Medlem
Hej kära vänner.
Sitter lite och funderar på om jag ska köpa hem en stor nallebjörn till barnet från staterna. Undrar om man ens får ta med den hem? Någon som har erfarenhet av något liknande? Har ju mindre lust att ringa härifrån och mail till sas supporten hittar jag inte.

Tack på förhand :)

Och nallen går inte i en resväska :)
 

MarSecLtd

Medlem
Köpte en 1m hög panda nalle i Hong Kong, var inga problem alls med TK.
Var jag än kom så var det bara stora smile's och hjälpsamhet. TK Elite (Star Alliance Gold) tror jag inte spelade någon roll
i detta fall.
 

fcx

Medlem
SAS har numera tagit bort måttbegränsningen på incheckat bagage. Rent formellt ska specialbagage bokas i förväg (gratis), via telefon eller kanske funkar på chatten.

Någon form av förpackning måste du givetvis ha. Jag rekommenderar en kartong (plastpåse i andra hand).
 

Unis

Medlem
Jag har rest med ett jättestort mjukisdjur med SAS på sträckan ARN-ORD. Jag packade ner den i en svart sopsäck som jag sen tejpade ihop hårt.
Det var inga som helst problem att checka in den, dock så kom den inte fram i tid utan någon dag senare.
 

JWD

Medlem
Borde det inte fungera att placera den i en sån där tjockare plastsäck som barnvagnar brukar fraktas i? Du lär ju inte missa ditt bagage när det kommer ut på bandet :D
 
Toppen